Informació

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

En aquest espai podras trobar les preguntes freqüents relatives a modificacions, contractacions, facturació,
gestions per a empreses o dubtes generals sobre els nostres serveis.

Per a informació més detallada, trobaràs una secció de preguntes freqüents a cada pàgina dels serveis que oferim.

 

També pots consultar tots els Vídeos tutorials .

Modificacions

Per poder dur a terme un canvi de domiciliació bancària o una modificació de producte, cal que portis:

· L’autorització signada (si no n’ets el titular).
· El document d’identitat o passaport del client.
· La targeta d’identificació del banc amb el número IBAN.

Per fer un canvi de nom has d’emplenar el formulari de transferència de serveis i portar els documents d’identitat de les dues parts. En cas que una de les parts no pugui venir, caldrà presentar una autorització signada. 

Contractació

Si ets un client particular i vols contractar algun servei a Andorra Telecom, cal que portis:

1.  El document d’identitat o passaport.
2. El document de residència (en cas de no ser andorrà).
3. La targeta d’identificació del banc amb el número IBAN.
4. El número NRT. L’NRT de les persones físiques residents a Andorra coincidirà amb el número de cens (número de la CASS) precedit de la lletra “F”.

Si no ets el titular del servei i hi vols fer alguna modificació, cal que portis el penjat actualment al nostre lloc web. D’altra banda, també cal que portis el passaport (o fotocòpia) del client autoritzat, i la targeta IBAN si vols canviar la domiciliació bancària.

Sí, pots donar-te d’alta com a client d’Andorra Telecom a través del nostre web, accedint al servei d’Internet per temporada. Si ho prefereixes, també pots fer-ho a la nostra botiga.

Si vols contractar un servei de contracte, has de portar a la nostra botiga el document d’identitat o passaport, un número de compte bancari andorrà amb el número IBAN i un permís de residència d’un any com a mínim. En cas de no complir amb alguna de les dues últimes opcions, hauràs de deixar un dipòsit de 120€ per cada requeriment que no compleixis. Aquest dipòsit te l’abonarem quan donis de baixa el servei.

Facturació

Consulta i descarrega les teves factures d’Andorra Telecom accedint a la Botiga Online, per mitjà de l’app o del nostre lloc web. T’expliquem pas a pas com fer-ho.

Des de la nostra web: 
  - Accedeix a la
  - Ves a l'apartat de "Consums"
  - A "Detall de cosums" tria el període que vulguis
  - Descarrega't l'arxiu amb el detall i l'import

Des de la nostra app:
  - Accedeix a l'apartat "El meu mòbil"
  - Selecciona l'apartat "Detall de consum"
  - A l'apartat "Consum detallat" veuràs el detall amb l'import gastat al mes en curs

Les factures es poden abonar de les següents maneres:

· La manera més ràpida i efectiva de pagar una factura pendent és entrant a la Botiga Online del web i pagar amb la targeta de crèdit. Des d’aquí podràs consultar les teves factures i abonar-les si ho desitges. Els pagaments i les reconnexions dels serveis es fan el mateix dia.
· També pots abonar fàcilment una factura pendent o retornada des de qualsevol entitat bancària del país per transferència bancària o pagament en efectiu a  qualsevol dels comptes d’Andorra Telecom. Els pagaments i les reconnexions dels serveis es faran el pròxim dia laborable.

Comptes bancaris:
· Andbank: AD38 0001 0000 4125 0840 0100
· Creand: AD42 0003 1101 1176 5841 0101
· MoraBanc: AD60 0007 0018 0001 2000 6010

Entitats i SWIFT:
· Andbank: BACAADAD
· Creand: CRAADAD
· Mora Banc: BINAADAD

Si ets a l’estranger, també pots fer una transferència (les despeses aniran a càrrec del client) a qualsevol dels comptes anteriors o bé trucar al nostre Servei d’Atenció al Client (00376 301115) per fer el pagament amb la targeta de crèdit (Paylink).

No t’oblidis d’especificar com a concepte un número de telèfon de la factura que vulguis pagar. Si no ho has fet o te n’has oblidat, envia’ns el comprovant de l’ingrés i el detall de la factura que vols pagar, al següent enllaç:

Els serveis es reconnectaran al cap d’un màxim de vint-i-quatre hores després que Andorra Telecom hagi rebut el comprovant de l’ingrés, amb els detalls indicats més amunt.

*Els divendres i les vigílies de dies festius, a partir de les 16.00 h, no es faran reconnexions fins al següent dia laborable. Els dissabtes, diumenges i festius no es faran reconnexions.

El serveis no es podran tornar a connectar. Un cop pagades les factures pendents i el dipòsit exigible, hauràs de passar per l’agència comercial per tornar a formalitzar els contractes. Si en necessites més informació, pots consultar el portal, trucar al 115 o passar per les agències comercials d’Andorra Telecom.

Productes generals

Pots donar de baixa els teus serveis telefònicament si no has de retornar cap material. En canvi, hauràs de passar per l’agència, en cas de tenir contractat un servei de TV o un telèfon de lloguer, ja que hauràs de retornar el material (descodificador de TV, cable euroconnector, cable Ethernet, cable HDMI, cable de corrent i comandament), i el servei es donarà de baixa de manera immediata. Si ho prefereixes, la baixa es pot fer a futur, és a dir, triant la data en què vulguis donar de baixa els serveis. En cas que tinguis el compte bancari tancat, hauràs d’abonar la factura de terminació. És important tenir present que no s’ha de tocar l’ONT ni el seu cable de corrent.

Només hi ha «permanència» al Pack de Locals Públics de televisió.

Productes de telefonia mòbil

Quan marxis d'Andorra, activa el Roaming Diari de Veu o Dades i continua connectada o connectat! T'expliquem pas a pas com contractar el Roaming Diari des de l'app i el web.

Si ets usuari de la Tarifa M, tens la possibilitat de fer servir el 100% de les teves dades i trucades en roaming a Espanya, França i Portugal. Activa-ho des de la Botiga Online de l’app o el web.

Si has perdut el mòbil o la targeta SIM, truca al 115 (+376301115 si truques des de fora d’Andorra), on hauràs de confirmar les teves dades i et bloquejarem el mòbil. Si trobes el mòbil, pots trucar per desbloquejar-lo i poder-lo tornar a utilitzar.

Els codis de desviació de les trucades des del mòbil són:

Desviació directa:
Activar: **21*Numero destí desviament#trucada
Desactivar: ##21#trucada

Desviació per no resposta (després de 15 segons):
Activar: **61*Numero destí desviament#trucada
Desactivar: ##61#trucada

Desviació per fora de cobertura:
Activar: **62*Numero destí desviament#trucada
Desactivar: ##62#trucada

Desviació per ocupat (comunicant):
Activar: **67*Numero destí desviament#trucada Desactivar: ##67#trucada

Anular totes les desviacions: 
*#002#trucada

Pots canviar el PIN de la SIM des del menú del teu mòbil.

Si has introduït diverses vegades de manera incorrecta el codi de seguretat PIN de la SIM, la SIM quedarà bloquejada i hauràs d’introduir el codi PUK per tornar a fer servir el teu terminal. Pots consultar el codi PUK des de la Botiga Online de la web o des de l’app.

La Bústia de Veu permet enregistrar missatges en cas d’ocupat o d’absència i escoltar-los des de qualsevol lloc.

El servei gratuït de Contestador Automàtic s’encarrega d’enregistrar missatges quan no pots agafar una trucada.

A la Bústia de Veu pots personalitzar els missatges de benvinguda. Per exemple: “Has trucat a casa del Joan i la Cristina, deixa el teu missatge en sentir el senyal” o bé “Les nostres línies estan ocupades, si us plau, torna a trucar passats uns minuts”.

Aquest servei també disposa d’una bústia informativa que sols permet escoltar un missatge informatiu o locució de benvinguda, sense haver-ne d’enregistrar cap. Per exemple: “Us informem que romandrem tancats per vacances de l’1 al 31 d’agost”.

Per accedir a la Bústia de Veu i configurar-la truca al 171 (o el +376 301 171 si estàs en itinerància). El primer cop que hi accedeixis hauràs d’escollir el pin i l’idioma.

També podràs configurar la bústia o escoltar els teus missatges des d’un altre telèfon (o en itinerància) trucant al +376 848 888.

Triar en quina d’aquestes situacions vols que salti la bústia de veu marcant els codis corresponents:

•    Quan el mòbil està apagat o fora de cobertura, marca *62*376690+número de mòbil#
•    Quan no puguis respondre una trucada, marca *61*376690+número de mòbil#
•    Quan comuniquis o rebutgis una trucada, marca *67*376690+número de mòbil#
•    Si vols que totes les trucades vagin cap a la bústia de veu, marca *21*376690+número de mòbil#

Per desactivar els desviaments marca #002#

Triar en quina d’aquestes situacions vols que salti la Bústia de Veu marcant els codis corresponents:

•    En cas que no puguis respondre una trucada, marca *10#. Desactiva-ho marcant #10#
•    Si vols que totes les trucades vagin cap a la bústia de veu, marca *21*200#. Desactiva-ho marcant #21# 

Productes de distribuïdor de targetes de telefonia mòbil de prepagament

Has de passar per la nostra botiga o bé trucar al 18003478.

Productes de fibra òptica

La instal·lació tècnica de la fibra òptica triga com a màxim entre quinze i vint dies laborables, però s’acostuma a fer en un temps inferior. En cas que es tracti d’un canvi d’adreça cap a un habitatge amb fibra òptica, el canvi trigarà vint-i-quatre hores com a màxim. Si l’habitatge, per contra, no té accés a la fibra òptica, el canvi es farà en un màxim de deu dies laborables.

Si vols el servei de fibra òptica a casa teva, només has de pagar una quota d’alta de 55 €.

La gran majoria d’habitatges ja disposen de la instal·lació de fibra òptica. Normalment, la caixa de fibra òptica (anomenada ONT) està instal·lada a prop del televisor. Si l’habitatge no disposa d’aquesta ONT, pots trucar al 115 o passar per l’agència comercial per confirmar els passos a seguir per obtenir-la.

Sí, es possible instal·lar l’ONT en una habitació encara que no hi hagi el televisor a prop.

Malgrat això, et recomanem instal·lar-la, sempre que sigui possible, al costat del televisor per evitar que si en un futur vols contractar el servei de televisió hagis de fer arribar el cablejat de casa des de l’ONT fins al televisor. Si es tracta de desplaçar una ONT existent, en aquest cas hauràs de consultar-nos trucant al 115 o passant per la botiga, per tal d’avaluar la complexitat del canvi.

El preu del segon descodificador de televisió és de 5 €/mes.

Productes de televisió

Has de tenir la fibra òptica instal·lada i activada. Pots verificar-ho fàcilment, trucant al 115 i indicant el teu número de telèfon fix, i t’ho comunicarem.

Cal que contractis una oferta comercial que disposi de servei de televisió, com ara Televisió Mini o una de les ofertes de Movistar Plus+.
Un cop contractat el servei, has de passar per l’agència a recollir el descodificador i el comandament a distància.

Si ets usuari de MovistarPlus+ o de la Televisió Mini pots enllaçar el descodificador de TV amb l’app d’Andorra Telecom. D’aquesta manera podràs fer servir el mòbil com a comandament.

No cal. Accedint a la Botiga Online del web o trucant al 115 pots activar un nou canal o paquet de televisió de manera immediata (sempre que ja disposis del servei de televisió contractat).

Empreses

Per poder ser present a les Pàgines Grogues i constar al nostre servei d’informació telefònica 111, t’hi has de donar d’alta a la nostra botiga o bé a paginesgrogues.ad. Un cop t’hagis donat d’alta a les Pàgines Grogues digitals, se’t donarà d’alta automàticament al servei d’informació telefònica 111.

Per poder donar d’alta com a client una nova societat cal que portis:

· El registre de societats.
· L’autorització del representant o apoderat o els poders notarials (cal que es personi el representant legal que consta al registre de 
 societats o bé l’apoderat o apoderats).
· El registre de comerç.
· El document d’identitat o passaport de les persones implicades i el número de cens/NIA.
· El número NRT.
· La targeta del banc amb el número IBAN.

Les modificacions i/o contractacions només les poden fer el titular de la línia o les persones autoritzades amb un assessor i gestor comercial d'empresa. 

El titular de la línia o la persona autoritzada poden trucar al seu gestor o al 115 i confirmar les dades. 

Trucant al 115 t’informaran de qui és el teu gestor comercial i te’n facilitaran les dades de contacte. També pots enviar un mail a empreses@andorratelecom.ad