5 avantatges del login social que has de conèixer

Data de publicació: 30/03/2022

5 avantatges del login social que has de conèixer

Si tens una botiga en línia, has de conèixer els avantatges del login social, una opció que facilita el procés de registre per als usuaris. Un dels aspectes principals per garantir l'èxit de qualsevol tipus d'empresa és assegurar-nos que l'experiència del client és òptima. Quan parlem de comerços electrònics, l'experiència del client ve determinada per una àmplia sèrie de factors, des d'una navegabilitat de la pàgina web adequada fins a un procés de registre i pagament senzills, ràpids i àgils. Per això és important conèixer els avantatges del login social, que poden beneficiar tant els clients com l'empresa en qüestió.

Què és el login social?

Actualment, són moltes les pàgines web on cal registrar-se per realitzar una acció concreta, com comprar un producte. El login social permet als usuaris iniciar sessió en una pàgina mitjançant una altra plataforma o xarxa social, com Google, Facebook o Twitter. D'aquesta manera, els usuaris no necessiten omplir llargs formularis amb les seves dades. Sovint, el procés de registre en una pàgina pot resultar llarg i repetitiu, i el login social permet als usuaris accedir a una pàgina d'una manera molt més ràpida i còmoda.

Els principals avantatges del login social

El login social és un sistema que ofereix beneficis tant als clients com a les empreses. En el cas dels clients, els avantatges del login social són, principalment, l'agilitat i rapidesa del procés de registre a la botiga en línia. Això evita haver d'afegir totes les dades, introduir una contrasenya i recordar-la en el cas de voler fer noves compres en el futur. D'altra banda, el login social també ofereix molts beneficis a les empreses. Els comentem a continuació.

1. El login social ajuda a augmentar el nombre de registres

El primer avantatge del login social que cal destacar és el fet que ajuda a augmentar el nombre de persones que es registren a una pàgina. Aquesta opció permet als usuaris iniciar sessió sense haver de dur a terme tot el procés d'introducció de les dades, per la qual cosa fa augmentar les probabilitats que aquests usuaris es registrin.

D'altra banda, també ajuda a reduir el nombre d'abandonaments. Hi ha ocasions en què els usuaris afegeixen articles a la cistella de la compra, però en veure que s'han de registrar de manera obligatòria per procedir al pagament, decideixen abandonar la pàgina. El login social posa remei a això, ja que agilitza i facilita el registre dels usuaris.

2. Millora l'experiència de l'usuari

Tal com hem comentat, el login social també contribueix a millorar l'experiència dels usuaris que naveguen per la pàgina web. Això és perquè els permet completar el procés de compra en pocs clics, ja que no és necessari realitzar el registre des de zero. Oferir una bona experiència de navegació als clients farà que aquests se sentin satisfets amb la compra. Això serà beneficiós a curt termini, però també a llarg termini, ja que ajudarà a fidelitzar clients.

3. Disminueix el nombre d'errors en iniciar sessió

Un altre dels avantatges del login social, que també està relacionat amb la millora de l'experiència de l'usuari, és el fet que aquesta opció ajuda a disminuir el nombre d'errors en iniciar sessió a la pàgina. Hi ha ocasions en què ens equivoquem en introduir la nostra contrasenya en una pàgina on ens hem registrat prèviament. A més, recordar moltes contrasenyes diferents pot ser complicat. Tot i això, el login social permet iniciar sessió a través d'una altra plataforma o xarxa social; això fa que no calgui recordar una contrasenya nova.

4. Permet segmentar dades

Un altre dels beneficis que el login social ofereix a les empreses és la segmentació de dades. Aquesta opció els proporciona més dades sobre els clients. Això és un avantatge perquè les marques poden emprar aquesta informació, en primer lloc, per determinar quin és el perfil habitual dels seus clients i, en segon lloc, per planificar campanyes de màrqueting dissenyades específicament per al seu públic objectiu.

5. El login social permet generar confiança

Finalment, no hem d'oblidar que el fet d'oferir als clients la possibilitat d'iniciar sessió mitjançant el login social ajudarà a generar més confiança en l'empresa. L'opció de login social permet a les empreses mostrar-se com a marca fiable. També redueix la possibilitat que els usuaris tinguin dubtes a l'hora de registrar-se a la pàgina. Els clients no hauran de començar a emplenar camps en una web que potser no coneixen, sinó que podran iniciar sessió de forma ràpida i només en uns senzills passos.

Si tens un comerç electrònic, et recomanem oferir als usuaris l'opció de registrar-se mitjançant el login social, ja que això podria ajudar-te a augmentar els beneficis de l'empresa.

Vols descobrir més consells i articles interessants? No et perdis Connectem, el bloc d'Andorra Telecom.

Comparteix-lo

facebooktwitterlinkedinwhatsappmail