El meu mòbil no reconeix la targeta SIM: què puc fer?

Data de publicació: 06/04/2022

El meu mòbil no reconeix la targeta SIM: què puc fer?

La targeta SIM és un element imprescindible perquè funcioni el telèfon mòbil. Per tant, si no la reconeix, tens un problema. Ara comprovarem quines són les alternatives.

Què pots fer si el teu telèfon mòbil no reconeix la targeta SIM

El telèfon mòbil només funciona si té la targeta SIM incorporada i la reconeix (excepte en el cas de trucades d'emergència). Això implica, doncs, que un problema de reconeixement és important perquè n'impossibilita l'ús habitual. El cert és que hi ha diverses coses que podem fer per solucionar aquesta situació i, per tant, ens l'hem de prendre amb tranquil·litat. Aquí t'indiquem quines són les mesures que pots prendre, de menys a més dificultat.

1. Revisar si la teva SIM té algun tipus de defecte o dany visible

Les targetes SIM, si tenen algun tipus de defecte, poden no funcionar. Els casos més recurrents són les ratllades, el desgast per l'ús amb diversos mòbils o el trencament. Tot i que la durabilitat de les targetes és variable, es deterioren per la utilització recurrent. Això implica que hauràs de demanar a l'operador una nova SIM per poder funcionar de forma habitual.

2. Comprovar que la ranura està en perfecte estat

La ranura en què es col·loca la SIM ha d'estar en bon estat, i això implica que no hi hagi cap trencament o element que eviti poder-la introduir correctament. De fet, als telèfons mòbils antics es pot donar aquesta situació. En conseqüència, val la pena que tinguis en compte aquesta circumstància perquè, si hi ha algun problema a la ranura, caldrà reparar el telèfon mòbil o canviar-lo.

3. Fer una ullada a la col·locació

La col·locació de la targeta és un altre problema recurrent. En general, s'ubica a una ranura o safata, però cal comprovar que s'ha fet de manera correcta, tant pel que fa a l'encaix com, també, al costat correcte. Aquest simple gest pot facilitar-ne la col·locació. En realitat, no és un problema important, però sí que ho pot ser si es comet l'error habitualment, perquè es pot deteriorar la targeta.

4. Netejar la targeta SIM

La neteja de la targeta SIM és un altre dels passos que has de fer. Bàsicament, has de passar un drap sec de microfibra per sobre per eliminar la pols o altres partícules que es poguessin acumular. En cap cas no s'han d'utilitzar substàncies corrosives o abrasives, perquè deteriorarien la targeta. A més, també hauries de bufar sobre la zona on es col·locarà la targeta perquè, així, facilites que estigui neta. El cert és que la majoria de persones han netejat alguna vegada la SIM per acumulació de pols.

5. Desactivar el senyal mòbil

La desactivació del senyal mòbil és un recurs que pot servir en cas que el problema sigui de captació. El que has de fer és desactivar el senyal mòbil al menú corresponent i, passats uns minuts, reactivar-lo. De vegades, això pot servir perquè es reconegui la targeta i se solucioni l'inconvenient. Per tant, és una opció relativament innòcua que has de tenir en compte si fallen totes les altres.

6. Restablir el mòbil al punt de fàbrica

El restabliment del mòbil al punt de fàbrica és una de les mesures més extremes i hauries d'assegurar-te prèviament que no hi ha cap altra alternativa. Consisteix a formatar el telèfon mòbil, amb la pèrdua consegüent d'informació. Per tant, i abans d'optar per aquesta mesura extrema, convindrà que hagis provat totes les alternatives i, a més, que t'hagis posat en contacte amb l'operador. Dit això, si es tracta d'un dispositiu antic o que acabes de comprar, és una bona alternativa.

7. Assegurar-se que, efectivament, tenim línia

Sembla molt obvi, però revisar que efectivament comptes amb línia telefònica en funcionament pot ser útil. I és que aquest és un problema recurrent. Així, et recomanem que t'asseguris de no tenir cap problema de pagament. Aquesta comprovació és imprescindible perquè no es donin incidències i, si n'hi ha, les hauràs de resoldre abans de res.

Conclusió

La targeta SIM ha de funcionar correctament i, evidentment, ha de ser de bona qualitat per al funcionament òptim del telèfon. Si has realitzat totes les comprovacions que et suggerim i el teu mòbil segueix sense reconèixer-la, truca'ns al 115 (Servei d'atenció al client d'Andorra Telecom) per rebre el nostre suport.

Comparteix-lo

facebooktwitterlinkedinwhatsappmail