5 tendències digitals que ens sorprendran aquest 2023

Data de publicació: 22/02/2023

5 tendències digitals que ens sorprendran aquest 2023

Les noves tendències digitals marcaran aquest 2023 en diversos àmbits de l’experiència de l’usuari. Vols conèixer-les? A continuació us les expliquem.

Les 5 tendències digitals que marcaran l'any 2023

L'any 2023 servirà, fonamentalment, perquè es consolidin algunes tendències que ja s’han iniciat anteriorment. En una època en què internet és el medi de consulta i entreteniment preferent, tot el que tingui relació amb la connectivitat és clau.

El desenvolupament de l'Internet of Things (IoT) ha aconseguit, definitivament, que l’experiència digital sigui part de la nostra vida. I ho és en tots els àmbits, tant professionals com lúdics, i a tots els nivells. Les millores en la tecnologia, doncs, ens permeten albirar què en podem esperar en un futur pròxim. 

Per aquest motiu, és interessant conèixer els principals canvis o evolucions que es portaran a terme durant aquest any. Són aquests:

1. Més intel·ligència artificial (IA)

El desenvolupament de la intel·ligència artificial (IA) és un fet que ja arriba a múltiples àmbits de la nostra vida, però el 2023 aquesta tendència anirà a més. Alguns exemples de com la IA s’estendrà són la domòtica, les xarxes socials en general i Google. Al cap i a la fi, el que es vol aconseguir és millorar l'experiència de l'ús de l’usuari, i s'aconsegueix d’aquesta manera.

Avui en dia, gràcies a la geolocalització, el reconeixement de la veu i les cookies, és fàcil adaptar la navegació als gustos de cada persona. I qualsevol feina tecnològica anirà en direcció, precisament, d’obtenir una major personalització. 

2. Millora dels filtres contra les fake news

Un dels problemes recurrents en la informació és el de les fake news. Els algoritmes, moltes vegades, no són capaços de sortejar les falsedats o els titulars sensacionalistes sense cap base real. Això, indubtablement, és una molèstia per a l'usuari.

El repte del 2023 dels motors de cerca, xarxes socials i proveïdors de notícies és el de millorar els filtres per evitar que els rumors i faules tinguin més protagonisme. Si bé ja existeixen medis com Maldita o Newtral dedicats a aquesta tasca, el que s’intentarà és millorar les tecnologies que s'utilitzen per defecte. 

Per tant, un dels nínxols de mercat dels principals operadors serà el de millorar aquestes tecnologies, tant per a redactors i editors com per a lectors. Les penalitzacions dels algorismes seran més estrictes.

3. Les xarxes socials passaran a ser el buscador principal

L’ús de Google continua sent majoritari per a buscar termes, però hi ha una disrupció generacional. Al 2022, el 40% dels joves alemanys ja feien servir les xarxes socials (YouTube, Instagram, TikTok o Facebook) per buscar termes. I tot sembla indicar que aquesta proporció continuarà augmentant els pròxims anys per una qüestió demogràfica. 

Per tant, i sobretot en els països amb més penetració d’internet, les xarxes socials hauran de millorar els seus algoritmes. Al cap i a la fi, aquesta és la manera d’augmentar i retenir tràfic i, amb això, millorar els ingressos publicitaris. 

4. Desenvolupament del Metavers

El Metavers, concepte formulat per primera vegada per Mark Zuckerberg, comença a prendre forma. I encara podem dir més. No es limita únicament a Facebook, sinó que també es manifesta a altres plataformes.

La creació d’un avatar que visqui experiències virtuals ja és una realitat, sobretot en àmbits com l’educació. També en l’àmbit de l’experimentació, i és d’esperar que, en els pròxims anys, el nombre d’usuaris augmenti, sobretot amb una finalitat lúdica

En definitiva, el normal és que, al 2023, es desenvolupin les possibilitats del Metavers i que deixi de ser un concepte desconegut per a la majoria de les persones.

5. Integració de la feina d'influencers i podcasters

El concepte d'influencer a les xarxes socials és global, i no es pot limitar a una sola plataforma. Tot i que avui en dia la majoria d’influencers neixen a YouTube, amb Reels d’Instagram o TikTok, no se solen descartar altres vies simultànies, com Twitch o inclús Facebook.

Una de les tendències del 2023 serà el desembarcament massiu d’influencers a plataformes de podcast (Spotify i Ivoox, fonamentalment). El motiu és que la ràdio és un mitjà molt popular a Espanya, i que aquest format és molt funcional per moments en els quals no és possible romandre atent a una pantalla. D'aquesta manera, s’obre camí a un públic més ampli. 

Dins de les limitacions per qüestió d’exclusivitat que tenen algunes plataformes, el més habitual és que el número d'influencers que s’animin a posar el seu contingut en podcast, o que creen contingut per a aquesta modalitat, augmenti. 

En conclusió

Les tendències digitals del 2023 estan a la línia de millorar l’experiència de l’usuari i fer-la més veraç. Vols saber-ne més i estar al dia de les novetats en aquest àmbit? Al nostre blog proporcionem informació actualitzada sobre canvis en l’àmbit digital i tecnològic.

Comparteix-lo

facebooktwitterlinkedinwhatsappmail