CONDICIONS LEGALS DE SERVEIS D’INTERNET DE LES COSES

Aquestes condicions legals regulen els serveis d’Internet de les coses, incloent els serveis de comunicacions electròniques i valor afegit, que Andorra Telecom S.A.U. (d’ara endavant “Andorra Telecom”), amb domicili social a Andorra la Vella, C. Mn. Lluis Pujol 8-14, AD500, Santa Coloma, Principat d’Andorra, ofereix als seus Clients.

L’acceptació, sense reserves, de les presents condicions legals, esdevé indispensable per a la prestació del servei per part d’Andorra Telecom. A tal efecte, el Client manifesta haver llegit, entès i acceptat les presents condicions legals posades a la seva disposició.

 

1. OBJECTE

Andorra Telecom presta els serveis d’Internet de les coses (IoT), incloent els serveis de comunicacions electròniques i valor afegit sol·licitats pel Client, i els que en un futur s’estableixin, d’acord amb les tarifes corresponents durant tota la prestació dels serveis.



Els serveis queden vinculats per aquestes condicions legals i la corresponent proposta comercial i/o contracte d’alta. En cas d’existir incompatibilitats o contradiccions entre ambdues, prevaldrà la proposta comercial i/o contracte d’alta sobre les condicions legals.

 

2. CARACTERÍSTIQUES DELS SERVEIS

Els serveis s’ofereixen conjuntament o per separat amb la finalitat de permetre al Client triar la combinació que millor s’adapti a les seves necessitats, dins de les possibilitats establertes i d’acord amb l’oferta comercial i econòmica vigent.



Els productes i serveis que s’ofereixen al Client i regulen les presents condicions legals són els següents:

 

2.1. SIM/eSIM PER A DISPOSITIUS CONNECTATS (Machine to Machine – M2M -)

Aquest servei requereix connectivitat a la xarxa mòbil d’Andorra Telecom i/o operadors estrangers amb acord, mitjançant una SIM  o e/SIM de dades (SIM per a dispositius connectats), en endavant SIM.



En tot moment el Client i/o usuari dels serveis podrà consultar tota la informació relativa a les característiques dels productes i serveis d’Andorra Telecom, així com les condicions contractuals d’aquests, en el lloc web d’Andorra Telecom.



2.1.1.   TARGETA SIM/eSIM 

La targeta SIM posada a disposició del Client en tot moment serà propietat d’Andorra Telecom.



El Client en la seva qualitat d’usuari final del servei, no està autoritzat a la revenda de tràfic telefònic, ni a la comercialització per qualsevol medi del mateix, així mateix, el Client s’abstindrà de manipular i/o alterar per qualsevol medi qualsevol element, equip i/o instal·lacions que li permetin accedir i utilitzar el servei en una altra qualitat que destinatari final del mateix.



En el moment de la contractació del servei, Andorra Telecom ha de posar a la disposició del Client una targeta SIM física per línia de telefonia mòbil contractada per cada dispositiu connectat.



La targeta SIM lliurada al Client es propietat d’Andorra Telecom: no podrà cedir-la, destruir-la o deteriorar-la de cap manera. Admet tots els mecanismes de seguretat i d’autentificació vigents homologats per Andorra Telecom. 



És compatible amb la majoria de dispositius mòbils disponibles en el mercat que requereixen una SIM física. Resta prohibit fer proves o adaptacions en la targeta o en qualsevol altre element de la infraestructura tecnològica de l’operador quan es detectin incompatibilitats amb qualsevol dispositiu del Client, sempre que no es tingui en compte en l’evolució tecnològica dissenyada per Andorra Telecom.



Amb cada targeta SIM, el Client rep un codi secret (PIN) que haurà d’introduir cada vegada que encengui un dispositiu. En tots els casos, el Client està obligat a custodiar el seu PIN d’una manera confidencial.



Pèrdua o robatori de la targeta SIM física o del dispositiu que la té:



a.    En cas de pèrdua, robatori o altres supòsits de privació il·legítima (al Client que té contractada la targeta SIM física), el Client autoritzat es compromet a informar-ne immediatament Andorra Telecom per qualsevol dels canals habilitats a aquest efecte.


b.    Per permetre una suspensió més ràpida i eficient, el Client podrà trucar al número d’atenció al Client 115 (+376 301 115 des de l’estranger).


c.    En aquell moment, Andorra Telecom desactivarà els serveis contractats als quals s’accedeixi mitjançant la SIM afectada tan aviat com sigui possible després de rebre la notificació.


d.    La generació d’una nova targeta per pèrdua, robatori o ús indegut comporta el pagament d’una quota segons les tarifes vigents.


e.    La data de notificació de la pèrdua, el robatori l’ús indegut és l’única que dona fe de la data de sol·licitud de suspensió de la línia.


f.    Andorra Telecom no es pot considerar com a responsable de les conseqüències de declaracions inexactes o que no procedeixin de l’abonat, ni de l’incompliment per part d’aquest de les formalitats de comunicació que estableix aquest article.



Retirada de la targeta SIM física:



a.    Sense perjudici del que es dirà més endavant, la retirada de la targeta SIM és sempre una conseqüència de la cessació, l’anul·lació o la suspensió de l’abonament per qualsevol causa o motiu establert per aquestes condicions.


b.    Per raons de seguretat i dels imperatius relacionats amb les condicions d’explotació, Andorra Telecom pot decidir, en qualsevol moment, retirar momentàniament i transitòria  (al titular del servei de telefonia mòbil) la targeta corresponent. Aquesta retirada no dona cap dret a indemnització.



2.1.2.   ÚS DEL SERVEI

Correspon al Client fer un ús responsable de tots els serveis i/o totes les funcionalitats, abstenint-se de realitzar usos fraudulents i abusiu del servei.
Andorra Telecom no assumeix cap responsabilitat derivada de l’ús fraudulent dels serveis així com de la pèrdua, deteriorament, furt, i/o robatori dels materials posats a la disposició del Client.



En cas de detectar-se un possible ús fraudulent dels serveis, Andorra Telecom es reserva el dret d’actuar d’ofici i restringir els serveis amb la finalitat d’evitar perjudicis al Client, Andorra Telecom o a tercers.



No es podran utilitzar els serveis contractats de forma que interfereixi amb l’ús d’altres Clients i/o usuaris, o de forma desproporcionada que impacti amb els recursos de la xarxa d’Andorra Telecom.
 


En cas de detectar usos abusius del servei internet, Andorra Telecom ho notificarà al Client, als efectes de que aquests cessin el més aviat possible.



Un cop notificat, si durant els 3 següents períodes de facturació, l’ús del servei segueix sent abusiu, fora dels llindars definits a l’oferta comercial del servei contractat, Andorra Telecom es reserva el dret de facturar l’import establert pel consum excedit, segons el preu unitari definit a l’oferta comercial del servei contractat.



 2.1.3.   ITINERÀNCIA “ROAMING”

El servei d’itinerància o “roaming”, permet que el telèfon del Client efectuï i rebi comunicacions a l’estranger mitjançant la xarxa d’altres operadors amb acord.
Aquest servei només estarà disponible pels Clients amb residencia autoritzada i validada dins del Principat d’Andorra.


Fora del territori nacional, el Client accepta rebre el servei d’itinerància o “roaming” excepte que sol·liciti expressament la restricció del mateix. Aquest servei està sotmès a tarifa especial en funció de la zona on consti el país des d’on es realitzen les comunicacions.


Les trucades efectuades i rebudes en itinerància, els SMS enviats en itinerància i el tràfic de dades efectuat en itinerància, es cobren segons la tarifa d’itinerància vigent.

 

2.2. SERVEIS DE GEOLOCALITZACIÓ

Aquest servei requereix connectivitat a la xarxa mòbil d’Andorra Telecom i/o operadors estrangers amb acord, mitjançant la connexió de dades.

 

Tot el tràfic que realitza el servei mitjançant el mòdul (geo-localitzador amb GPS) dins del territori nacional està inclòs dins de la tarifa aplicable al servei vigent en cada moment.

 

Així mateix, el client, accepta rebre el servei d’itinerància per defecte en les zones 1, 2 i 3 d’acord amb les tarifes d’itinerància vigents en cada moment (el servei d’itinerància podrà ser desactivat a petició del client).



2.2.1.   CARACTERISTIQUES DEL SERVEI 

Els serveis de Geolocalització estan pensats per a la gestió i seguiment en temps real de dispositius i vehicles d’una empresa i/o organització tant al Principat d’Andorra com a l’estranger mitjançant la connexió de dades de la xarxa mòbil d’Andorra Telecom i/o operadors estrangers amb acord.



Aquest servei permet, entre d’altres, controlar la ubicació de cada vehicle a través de GPS sobre un mapa; fer un rastreig de telèfons mòbils; fer un rastreig de dispositius TETRA; vincular sensors de temperatura i obertura de portes; funcionalitats a l’ús temporal de vehicles, o vehicles compartits, o préstec de vehicles; serveis de gestió de conductor; connexió al port de diagnòstic d’un vehicle (OBD); recopilar dades històriques per analitzar comportaments i generar alertes; definir rutes; planificar els manteniments i veure els estats en temps real del vehicle.



2.2.2.   REQUERIMENTS 

Per al seu funcionament, aquest servei requereix com a mínim per vehicle o dispositiu del següent:



•    1 mòdul o terminal mòbil (geo-localitzador amb GPS)
•    1 tarja SIM/eSIM de dades (propietat d’Andorra Telecom)



La tarja SIM de dades, només podrà ser utilitzada per al proveïment del servei. Qualsevol altre ús serà considerat fraudulent i donarà lloc a la suspensió i retirada del servei.



2.2.3.   CONNECTIVITAT M2M (Machine to Machine)

Aquest servei requereix connectivitat a la xarxa mòbil d’Andorra Telecom i/o operadors estrangers amb acord, mitjançant la connexió de dades per l’intercanvi de informació i comunicació en format dades entres equips remots (Machine to Machine -M2M-). Aquesta es realitzarà mitjançant una SIM de dades, producte SIM per a dispositius connectats.



Tot el tràfic que realitza el servei mitjançant el mòdul (geo-localitzador amb GPS) dins del territori nacional està inclòs dins de la tarifa aplicable al servei vigent en cada moment.



Així mateix, el Client, accepta rebre el servei d’itinerància per defecte en les zones 1, 2 i 3 d’acord amb les tarifes d’itinerància vigents en cada moment (el servei d’itinerància podrà ser desactivat a petició del Client).



2.2.4.   CONFIGURACIÓ DEL SERVEI

El serveis de geolocalització permeten realitzar configuracions específiques segons les necessitats del Client. Totes les configuracions específiques seran facturades a banda.



2.2.5.   MATERIALS I EQUIPAMENTS

Per poder gaudir dels diferents Serveis, cal que el Client disposi de, com a mínim, un mòdul (geo-localitzador amb GPS) compatible amb la plataforma d’Andorra Telecom, instal·lat, en funcionament i situat dintre de la zona de cobertura o un terminal mòbil.



El CLIENT es responsabilitza de la realització de la instal·lació del mòdul, de la comprovació de l´estat de la cobertura en el punt d’instal·lació del mòdul, així com del seu manteniment.



El CLIENT podrà sol·licitar a Andorra Telecom l’estudi del mòdul/s que més s’adapti a les seves necessitats en funció de les ofertes comercials vigents i de conformitat amb el que s’acordi amb el CLIENT.



El CLIENT es responsabilitzarà, en tot moment, de la bona utilització i del manteniment del mòdul.
 


El mòdul/s o dispositiu/s adquirit en el marc del contracte té un període de garantia legal des de la seva compra o lliurament. ANDORRA TELECOM ofereix al Client un servei postvenda de tramitació de les reparacions i/o substitucions durant aquest període de garantia legal.



Segons el servei contractat, Andorra Telecom pot proporcionar l’equipament de la seva propietat necessari per al funcionament del servei, d’acord amb les necessitats específiques del Client.



Tots els equipaments proporcionats per Andorra Telecom, seran detallats a la proposta comercial i/o al contracte d’alta.



Andorra Telecom podrà condicionar la subscripció o la continuació en la prestació del servei, a la constitució per part del Client d’un dipòsit per respondre del compliment de les obligacions econòmiques que es derivin de la contractació o, si escau, del manteniment del servei.



En el cas que el Client faci efectiva la baixa del servei i del respectiu contracte, aquest haurà de desinstal·lar al seu càrrec i retornar en perfecte estat tots i cada un dels materials propietat d’Andorra Telecom 



En cas d’incompliment del previst al paràgraf anterior, el Client haurà de respondre i abonar a Andorra Telecom l’import de reposició del material i/o equipament no retornat.



El Client serà responsable dels danys, pèrdua i/o destrucció dels materials i/o equipaments proporcionats per Andorra Telecom per al funcionament del servei,  sempre que li siguin imputables. En aquest cas, el Client haurà d’abonar a Andorra l’import de reposició del material no retornat.



La taula dels imports de reposició de material es pot consultar a la pàgina oficial d’Andorra Telecom;   www.andorratelecom.ad.



2.2.6.   OBLIGACIONS DEL CLIENT ESPECÍFIQUES DEL SERVEI

El Client haurà d’informar a tots els usuaris dels vehicles i/o dispositius equipats amb els serveis de geolocalització d’Andorra Telecom, sobre l’existència i finalitat d’aquest dispositiu, amb l’objectiu de no vulnerar el dret a la intimitat de les persones. Així mateix, el Client serà l’únic responsable davant les possibles reclamacions i/o accions judicials, alliberant Andorra Telecom de qualsevol responsabilitat.
 


2.2.7.   ATORGAMENT DE LA LLICÈNCIA DEL SERVEI

Els serveis contractats permeten al Client utilitzar una còpia de la versió especificada del Programari, exclusivament per a finalitats internes del Client  i per a l’ús dels serveis contractats.



El seu dret d'ús té caràcter temporal i no exclusiu.



El Client s'abstindrà d'efectuar cap altra còpia del Programari, d'enviar còpies del Programari a tercers o posar el Programari a la disposició de tercers per qualsevol mitjà, així com també s'abstindrà d'utilitzar el Programari amb una finalitat diferent de la prevista en aquestes condicions, obligant-se el Client a desfer-se de la còpia o còpies del Programari que obrin en el seu poder una vegada finalitzat el contracte actual.



El dret d’ús no implica la cessió o transmissió per qualsevol forma dels drets de propietat intel·lectual i/o industrial derivats del Programari, que seran de propietat exclusiva d’Andorra Telecom.
 

 

2.3. CONNECTIVITAT LORA

Aquest servei permet al Client, entre d’altres, connectar-se amb els sensors compatibles amb la tecnologia “LoRa”, instal·lats, en funcionament i situats dintre de la zona de cobertura oferta per Andorra Telecom.



Per poder gaudir dels diferents Serveis, cal que el Client disposi de sensors compatibles amb la tecnologia “Lora”, instal·lats, en funcionament i situats dintre de la zona de cobertura oferta per Andorra Telecom.



El Client es responsabilitza de la realització de la instal·lació del sensor compatible, de la comprovació de l´estat de la cobertura en el punt d’instal·lació del sensor/s, així com del de la bona utilització i del manteniment del sensor.



El servei Inclou 288 missatges de pujada (1 cada 5 minuts) i 10 missatge de baixada per sensor i dia.

 

2.4. CONNECTIVITAT PER BANDA ESTRETA (NarrowBand-IoT | NB-IoT)

Aquest servei, permet al Client, entre d’altres, connectar-se amb els sensors compatibles amb la tecnologia “NarrowBand-IoT”, instal·lats, en funcionament i situats dintre de la zona de cobertura oferta per Andorra Telecom.



El Client es responsabilitza de la realització de la instal·lació del sensor compatible, de la comprovació de l´estat de la cobertura en el punt d’instal·lació del sensor/s, així com de la seva bona utilització i del seu manteniment.



Aquest servei requereix connectivitat a la xarxa mòbil d’Andorra Telecom i/o operadors estrangers amb acord, mitjançant la connexió de dades per l’intercanvi de informació i comunicació en format dades entres equips remots (M2M). Aquesta es realitzarà mitjançant una SIM de dades (SIM per a dispositius connectats).



El servei inclou 1 MB al mes per SIM. 

 

2.5. SERVEIS PROFESSIONALS

Els Serveis Professionals permeten personalitzar el(s) producte(s) i servei(s) contractat(s). Es valorarà en funció de cada necessitat d’instal·lació, de configuració d’equipaments, els perfils tècnics que intervindran i la quantitat d’hores de cada perfil. Es facturaran les hores contractades en base als preus horaris definits en les ofertes comercials.

 

3. PROMOCIONS

En cas que el Client gaudeixi d’alguna promoció en el moment de signar la proposta econòmica i/o el contracte d’alta del servei, o durant la seva vigència, s’entendrà que també s’adhereix a les condicions específiques de la promoció.

 

4. RESTRICCIONS

Preventivament, i si es detecten increments de consum superiors a la mitjana de facturació dels darrers tres mesos multiplicada per 1,75, Andorra Telecom pot aplicar restriccions parcials sobre els serveis afectats.



En cas que el Client tingui un deute o un dipòsit exigible envers Andorra Telecom, no podrà efectuar cap modificació del producte fins que no aboni els imports corresponents.

 

5. CANVIS EN ELS SERVEI CONTRACTATS

El Client pot sol•licitar modificacions contractuals relacionades amb els serveis contractats en funció de les seves necessitats. Els canvis, addicions o supressions d’altres serveis associats tenen efecte en el moment en què el serveis han estat activats, d’acord amb els requisits tècnics.

Els serveis que no permetin el prorrateig, la baixa o modificació del servei i posterior canvi de tarifa es realitzarà el mes següent.

Els canvis en els serveis poden suposar un cost addicional, segons la proposta comercial vigent.

En cas que el Client tingui un deute o un dipòsit exigible envers Andorra Telecom, no podrà efectuar cap modificació del producte fins que no aboni els imports corresponents.

Andorra Telecom posa a la disposició del Client un lloc web, on  podrà fer tràmits relatius a la contractació de productes i la gestió del compte de Client.

Per a l’ús del servei, i per tal de poder accedir al lloc web d’Andorra Telecom, el Client ha de registrar-s’hi i escriure-hi un nom d’usuari i una contrasenya, que haurà d’introduir cada vegada que vulgui accedir al lloc web i fer qualsevol gestió relacionada amb els serveis contractats i/o el compte de facturació. El Client està obligat a custodiar el nom d’usuari i la contrasenya d’una manera confidencial.

Atès que cada nom d’usuari i contrasenya estan associats a un titular amb un número d’identificació personal i/o un número de telèfon, tota utilització del portal Client i de la contrasenya per part del Client o per qualsevol tercer es considerarà efectuada per aquest. El Client, per tant, és responsable d’aquest ús, d’acord amb el que preveuen aquestes condicions particulars així com les condicions generals d’altres productes d’Andorra Telecom.

 

6. FACTURACIÓ

La facturació dels serveis és mensual, excepte que la proposta comercial i/o contracte d’alta estableixi el contrari. El cobrament s’efectua per domiciliació bancària, per mensualitats vençudes. En cas que hi hagi hagut variacions contractuals durant el mes en curs, es cobrarà la part proporcional corresponent als serveis modificats. En el cas de pagament per domiciliació bancària, es requereix al Client que presenti un document d’identificació bancària en què consti la titularitat del Client i l’IBAN. A les tarifes s’aplicaran els corresponents impostos vigents al Principat d’Andorra.

Durant el primer any de contracte els preus facturats seran els indicats a la proposta comercial i/o contracte. Posterior al primer any de contracte, si no s’estableixi el contrari; Andorra Telecom es reserva el dret de revisar i incrementar els preus indicats segons l'índex de variació de preus de consum (IPC) publicat en el Butlletí oficial del Principat d'Andorra (BOPA) a principis d'any. A tal efecte, Andorra Telecom ho comunicarà per escrit amb un mínim de trenta (30) dies abans de la seva aplicació.

En cas de retorn d’una factura pendent, el pagament s’haurà d’efectuar en qualsevol entitat bancària del país, per transferència bancària o per ingrés en caixa, especificant el número de factura i/o servei pendent de pagament.

Per a altres qüestions relatives a la facturació, és aplicable el Reglament d’Impagats publicat en el BOPA.

Tots els servei o consum no inclosos referenciats en l’oferta/contracte del producte es facturà a banda segons tarifes vigents.

 

7. DISPONIBILITAT, CONTINUÏTAT I FIABILITAT DEL SERVEI

Andorra Telecom vetllarà per donar la millor disponibilitat i continuïtat del servei i, en cas de fallada del mateix, es compromet a resoldre les incidències l’abans possible, atesa la magnitud de la incidència.

 

8. VIGÈNCIA, PERMANÈNCIA I DURADA DEL CONTRACTE

La vigència del present contracte pren efecte a comptar de la data de signatura de la proposta comercial i/o el contracte d’alta per part del Client.

La durada del present contracte és indefinida, excepte que la proposta comercial estableixi altra cosa.

En el cas que el Client vulgui resoldre el contracte, caldrà que aquest, degudament  acreditat, ho notifiqui a través d’un dels canals de venda d’Andorra Telecom autoritzats per aquest servei, havent de notificar-ho a l’altra part amb el preavís establert a la proposta comercial. En cas que no estigui regulat, el preavís mínim serà de tres (3) mesos.

En cas de contractar el Servei Geolocalització la permanència quedarà definida en la oferta comercial.

En el supòsit de que el Client resolgui o doni de baixa els serveis indicats abans de la data finalització de la permanència, el Client abonarà l’import total restant des de la data de resolució i/o baixa del serveis fins la data final de la permanència establert.

En cap cas la resolució del contracte eximirà al Client de les seves obligacions de pagament. 

En el supòsit de que el Client resolgui parcialment el contracte, es mantindran els serveis que continuïn donats d’alta, produint-se la corresponent adaptació de la tarifa.

Andorra Telecom es reserva la facultat de resoldre el present contracte per les causes de resolució previstes en el mateix, en qualsevol moment, havent de notificar-ho a l’altra part amb el preavís establert a la proposta comercial. En cas que no estigui regulat, el preavís mínim serà de tres (3) mesos.

 

9. LIMITACIÓ I EXONERACIÓ DE LA RESPONSABILITAT

Andorra Telecom no assumirà cap responsabilitat sobre qualsevol incidència tècnica que pugui donar-se sobre el servei imputable al Client, al seu personal, tercers i/o per causa major o fortuïta. 

Andorra Telecom no respondrà de les conseqüències que es puguin derivar sempre i quan aquesta hagi pres les mesures tècniques habituals del sector i les mesures legalment aplicables per garantir la seguretat dels equips del Client, d’acord amb les prestacions del servei contractades.

Andorra Telecom quedarà exonerada de qualsevol tipus de responsabilitat davant el Client en els casos que les anomalies o defectes en el servei i/o productes oferts siguin degudes a accions imputables al Client, personal que depèn d’ell o tercers.

Andorra Telecom no serà responsable dels problemes derivats de la falta d’accés o connectivitat quan aquestes tinguessin el seu origen en causes alienes al seu control o a causes que no s’haguessin pogut preveure, com causes fortuïtes o de força major. 

Andorra Telecom proveirà sota contractació i segons l’oferta comercial vigent, les proteccions de seguretat recomanades o necessàries pels equipaments de seguretat, tals com antivirus, ransomware, control d’aplicació, de filtratge de contingut, protecció d’intrusió, etcètera. El contingut i l’actualització d’aquestes proteccions és responsabilitat del fabricant. Andorra Telecom no serà responsable davant del Client pels danys derivats pel mal funcionament, el contingut i l’actualització d’aquestes proteccions perimetrals.

Andorra Telecom no exerceix cap tipus de control sobre la licitud dels continguts, transmesos, rebuts o accessibles per mitjà dels serveis contractats, no essent responsable de cap acció que pogués derivar-se.

El Client és coneixedor que els serveis i productes contractats únicament ofereixen informació fiable i no limiten els controls, manteniments i mesures ordinàries per part del Client. Andorra Telecom no assumeix responsabilitat addicional a l’ús merament informatiu de les dades extretes dels serveis i productes contractats.
La responsabilitat màxima Andorra Telecom per danys i perjudicis directes causats estarà limitada en la seva globalitat a un import equivalent al cinquanta per cent (50%) de l’import abonat pel Client a Andorra Telecom en l’anualitat en curs del servei afectat. 

En cap cas Andorra Telecom assumirà responsabilitat pels danys i perjudicis indirectes, incidentals, conseqüencials, pèrdua d’activitat mercantil, pèrdua de beneficis o contractes, estalvis anticipats, pèrdua d’oportunitat de negoci, reputació comercial o pèrdua o reducció d’ingressos, causats.

 

10. RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE

Sense perjudici a l’indicat als articles precedents, el contracte pot ser resolt, en qualsevol moment, en els supòsits següents:

•    El mutu acord.
•    La decisió de qualsevol de les parts de resoldre anticipadament el contracte, amb el preavís mínim establert en la proposta comercial.
•    L’impagament per part del Client.
•    L’ús indegut del servei per part del Client.
•    Quan el Client utilitzi els serveis per realitzar alguna activitat il·legal, que es pugui considerar fraudulenta o qualsevol altra que en un futur pugui ser declarada il·legal o no ajustada a l’ordenament jurídic per algun tribunal competent.
•    La dissolució o l’extinció, la declaració en estat de cessació de pagaments i/o fallida de qualsevol de les parts.
•    La discontinuació del producte i/o servei, degut a que la tecnologia ha esdevingut obsoleta, limitada la implantació del servei o esdevingut impossible la viabilitat del servei, amb el preavís mínim establert en la proposta comercial. En cas que no estigui regulat, el preavís mínim serà de tres (3) mesos.
•    En general, qualsevol incompliment contractual de qualsevol de les parts.

En cas d’incompliment per qualsevol de les parts de les obligacions establertes en aquest contracte, la part afectada notificarà tal incompliment a la part incomplidora, perquè en el termini màxim de quinze (15) dies doni compliment a l’obligació incomplerta. 

Aquest termini no existeix en els supòsits d’impagament o retard en el pagament del preu, així com en cas de revenda del servei objecte del contracte.

En cas de resolució contractual, el Client s’obliga a retornar de forma immediata els equips i materials contractats i que siguin propietat d’Andorra Telecom.

En tot cas, la resolució del contracte no exonera les parts del compliment de les seves obligacions pendents.

 

11. CESSIÓ I SUBCONTRACTACIÓ

Andorra Telecom tindrà dret a cedir, transferir o assignar els seus drets i obligacions derivats d’aquest acord a qualsevol companyia dins del seu grup societari, prèvia comunicació escrita d’Andorra Telecom, amb una antelació mínima d’un (1) mes.

El Client no podrà cedir, transferir o assignar els seus drets i obligacions establerts en aquest acord a cap altra persona física o jurídica sense prèvia autorització escrita per part d’Andorra Telecom.

 

12. OBLIGACIONS I PROHIBICIONS

Els serveis contractats estan destinats exclusivament a l’ús privatiu, tant domèstic com professional i sense ànim de lucre, dins els límits de la llar, domicili d’empresa o del local del Client associat al punt de servei.

Queda expressament prohibida la redistribució, venda o cessió dels serveis contractats, excepte autorització expressa d’Andorra Telecom. 
Correspon al Client fer un ús responsable de tots els serveis, equips i/o totes les funcionalitats, abstenint-se de realitzar usos fraudulents i abusiu del servei i/o equips.

Andorra Telecom no assumeix cap responsabilitat derivada de l’ús fraudulent dels serveis i/o equips així com de la pèrdua, deteriorament, furt, i/o robatori dels materials posats a la disposició del Client.

En cas de detectar-se un possible ús fraudulent, Andorra Telecom es reserva el dret d’actuar d’ofici i restringir els serveis amb la finalitat d’evitar perjudicis al Client, Andorra Telecom o a tercers.

No es podran utilitzar els serveis contractats de forma que interfereixi amb l’ús d’altres Clients i/o usuaris, o de forma desproporcionada que impacti amb els recursos de la xarxa d’Andorra Telecom.

En cas de detectar usos abusius i/o incorrectes del servei, Andorra Telecom ho notificarà al Client, als efectes de que aquests cessin el més aviat possible. En cas negatiu, Andorra Telecom podrà suspendre i/o retirar el servei contractat.

Un cop notificat, si durant els tres (3) mesos següents l’ús del servei segueix sent abusiu, fora dels llindars definits a la proposta comercial del servei contractat, Andorra Telecom es reserva el dret de facturar l’import establert pel consum excedit, segons el preu unitari definit a l’oferta comercial del servei contractat.

Qualsevol incompliment per part del Client d’aquestes condicions legals faculta Andorra Telecom per resoldre el contracte de ple dret, sense perjudici de reclamar per les responsabilitats que es derivin d’aquest incompliment.

 

13. DRETS D’ANDORRA TELECOM

Andorra Telecom es reserva el dret de modificar les presents condicions legals en qualsevol moment així com, en general, a modificar la configuració dels diferents serveis i de les prestacions associades.

Les modificacions seran comunicades al Client per qualsevol mitjà idoni, entenent-se que les aprova tàcitament si, en el termini màxim de trenta (30) dies a comptar des de l’esmentada comunicació, no hi ha formulat cap oposició. En aquest cas, el contracte d’aquest servei es regirà per les noves condicions legals, i per la nova configuració.

Si dins del termini establert, el Client formulés oposició a la modificació de les condicions legals i/o configuració, ho haurà de notificar per escrit, adreçat per conducte fefaent, a Andorra Telecom. En aquest cas, Andorra Telecom estarà facultada per declarar unilateralment la resolució del contracte.

 

14. FRAU

El Client és responsable de l’ús que ell mateix i/o tercers puguin fer dels serveis. Per tant, correspon al Client vetllar per impedir l’accés als serveis a persones no autoritzades.

És responsabilitat del Client la configuració i la protecció correctes de tots els perifèrics, a l’efecte d’evitar fraus.

En cas d’incompliment greu per part del Client d’aquesta obligació, aquest serà responsable amb caràcter general de qualsevol activitat fraudulenta que pugui causar un dany i/o perjudici a Andorra Telecom o a tercers.

 

15. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Andorra Telecom informa que les dades dels Clients es tractaran d’acord amb el que estableix la Política de Privadesa d’Andorra Telecom, la informació bàsica de la qual es recull en aquesta clàusula. El contingut íntegre d’aquesta es pot consultar a l’enllaç següent: www.andorratelecom.ad/politica-de-privadesa. 

D’acord amb la Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, Andorra Telecom informa el Client que les dades personals que faciliti per la contractació del servei seran conservades per Andorra Telecom i seran tractades per a permetre el bon desenvolupament de la relació contractual entre les parts (prestar els serveis i facturar-los).

Addicionalment als tractaments recollits a la Política de Privadesa, en acceptar aquestes condicions d'ús del Servei, el Client és informat i autoritza Andorra Telecom a que tinguin accés a les dades personals altres empreses del grup si prèviament han manifestat el seu consentiment així com els proveïdors de serveis, respecte la informació relacionada amb els serveis contractats, similars o anàlegs, facturació, així com les dades de consums, el tractament de la qual és necessari, en execució del contracte i que la tracten en nom i per compte d'Andorra Telecom per a la prestació del Servei.

Andorra Telecom garanteix l’adopció de les mesures adequades per garantir el tractament confidencial d’aquestes dades i informa el Client de la possibilitat d’exercir els drets d’accés, de rectificació, de supressió, a l'oblit, d'oposició, a la portabilitat i a la limitació del tractament, dret a retirar el consentiment en qualsevol moment si el tractament està basat en aquest consentiment, sense que la seva retirada afecti la licitud del tractament previ, enviant una sol·licitud a l’adreça electrònica protecciodades@andorratelecom.ad o bé a Andorra Telecom: Delegat de Protecció de Dades, c/ Mn. Lluís Pujol, 8-14, AD500 Santa Coloma, Principat d’Andorra, així com el dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control.

Andorra Telecom conservarà les dades del Client durant el temps que sigui necessari per a complir les seves obligacions i respondre a possibles reclamacions.

 

16. SERVEI D’ATENCIÓ AL CLIENT

Andorra Telecom ofereix al Client el Servei d’Atenció al Client a través dels canals següents:

- Lloc web,
- Agència Comercial,
- Servei d’atenció telefònica.

L’horari del servei d’atenció telefònica 115 és de 8 a 24 hores els dies laborables i de 9 a 23 hores els dies festius els 365 dies l’any.2

La funció d’aquest servei, és l’aclariment de qualsevol dubte, respecte al preu, facturació, qualitat o qualsevol incidència sobre el servei, queda en tot cas exclosa l’assistència tècnica sobre els productes i serveis contractats.

El Client pot realitzar les seves consultes i/o reclamacions mitjançant el lloc web d’Andorra Telecom, trucant al número gratuït d’atenció telefònica 115 (+376301115 des de l’estranger).

 

17. JURISDICCIÓ I LLEI APLICABLE

Per tots els dubtes i qüestions derivats de la interpretació, aplicació o execució d’aquest contracte, les parts intentaran arribar a un acord amistós en el termini de trenta (30) dies. En altre cas, se sotmeten formal i expressament a la legislació andorrana i a la jurisdicció exclusiva dels Batlles i Tribunals del Principat d’Andorra, renunciant irrevocablement a qualsevol altre fur que els pogués correspondre i a invocar qualsevol excepció en aquest sentit.

 

18. ACCEPTACIÓ

Mitjançant l’ús del servei i la signatura de la proposta comercial i/o contracte d’alta, el Client accepta expressament el que disposen aquestes condicions legals.