CONDICIONS LEGALS EMPRESES

Aquestes condicions legals regulen els serveis a Empreses, incloent els serveis de comunicacions electròniques i valor afegit, que Andorra Telecom SAU (d’ara endavant “Andorra Telecom”), amb domicili social a Andorra la Vella, C. Mn. Lluis Pujol 8-14, AD500, Santa Coloma, Principat d’Andorra, ofereix als seus clients.

L’acceptació, sense reserves, de les presents condicions legals, esdevé indispensable per a la prestació del servei per part d’Andorra Telecom. A tal efecte, el client manifesta haver llegit, entès i acceptat les presents condicions legals posades a la seva disposició.

 

1. OBJECTE

Andorra Telecom presta els serveis a Empreses, incloent els serveis de comunicacions electròniques i valor afegit sol·licitats pel client, i els que en un futur s’estableixin, d’acord amb les tarifes corresponents durant tota la prestació dels serveis sol·licitats pel client.

Els serveis contractats queden vinculats per aquestes condicions legals i la corresponent proposta comercial i/o contracte d’alta, així com d’altres documents annexos als mateixos. En cas d’existir incompatibilitats o contradiccions entre ambdues, prevaldrà la proposta comercial i/o contracte d’alta sobre les condicions legals.

 

2. CARACTERÍSTIQUES DELS SERVEIS

Els serveis s’ofereixen conjuntament o per separat, en mòduls, amb la finalitat de permetre al client triar la combinació que millor s’adapti a les seves necessitats, dins de les possibilitats establertes i d’acord amb l’oferta comercial i econòmica vigent.

 

2.1. TIPUS DE SERVEIS

Els productes i serveis que s’ofereixen al client dins de les presents condicions legals són els següents:



2.1.1. TELEFONIA FIXA

El servei de Canals de veu per a centraletes IP, de Centraleta virtual i de Centraleta Cloud:

- Utilitzaran una codificació homologada per Andorra Telecom. 

- La numeració s’assignarà preferentment de forma consecutiva. En funció de la disponibilitat i sempre a criteri d’Andorra Telecom, és podrà assignar numeració aleatòria i/o no consecutiva.
 

2.1.1.1. CENTRALETA VIRTUAL (XVC)

El Servei de Centraleta virtual ofereix al client una solució avançada per a les comunicacions de l’empresa, integrant-hi telefonia fixa, telefonia mòbil i accés a internet.

El servei de Centraleta Virtual s’ofereix conjuntament o per separat, en mòduls, amb la finalitat de permetre al client triar la combinació que millor s’adapti a les seves necessitats, dins de les possibilitats establertes i d’acord amb la proposta comercial vigent.

El servei de Centraleta Virtual ofert per Andorra Telecom s’adapta a les necessitats del client, permetent-li escollir la seva pròpia solució (producte a mida), podent triar:

- La quantitat de línies telefòniques (comunicacions simultànies).

- Per a cada línia telefònica, el paquet de funcionalitats més adients. Per defecte, totes les línies disposen del Perfil Bàsic.

- Entre una gamma de tres terminals IP’ homologats per garantir-ne el bon funcionament.

- Entre un gran ventall d’abonaments de minuts.
 

2.1.1.2. CANALS DE VEUS PER CENTRALETES (SIP-TRUNK)

El servei de Canals de veu per a centraletes IP és la solució de comunicació per aquelles empreses que disposen d’una centraleta de veu física. La solució permet integrar a la telefonia fixa, la telefonia mòbil i l’accés a internet.

El servei de Canals de veu per a centraletes IP ofert per Andorra Telecom s’adapta a les necessitats del client, dins de les possibilitats establertes i d’acord amb la proposta comercial vigent.

El client pot escollir la seva pròpia solució (producte a mida), podent triar:

- La quantitat de canals de veus (comunicacions simultànies).

- La quantitat de números de servei.

Entre un gran ventall d’abonaments de minuts.
 

2.1.1.3. CENTRALETA CLOUD

Solució de telefonia cloud que disposa de totes les funcionalitats per a facilitar la comunicació i la col·laboració dels nostres clients. Solució complerta que dona servei de telefonia, de centraleta, missatgeria, reunions i de “contact center” a través d’una única interfície App i Web App.

El client configura la seva pròpia solució a mida, podent triar:

- La quantitat d’usuaris.

- Els serveis per a cadascun dels usuaris i/o les diferents funcionalitats de la seva centraleta.

- Entre una gamma de terminals IP i accessoris homologats per garantir-ne el bon funcionament.

- Entre un gran ventall d’abonaments de minuts.
 

2.1.2. NÚMEROS COMERCIALS

Els números comercials tenen una numeració de 8 xifres i es classifiquen en dues modalitats: (i) modalitat de números verds, que són els que comencen per 1800XXXX, i (ii) modalitat de números blaus, que són els que comencen per 1802XXXX.

El preu d’una trucada als números comercials (modalitat números verds i modalitat números blaus) correspon al preu d’una trucada nacional. Les trucades a un número verd 1800XXXX van a càrrec de qui rep la trucada. Les trucades a un número blau 1802XXXX van a càrrec de qui truca.
 

2.1.3. INTERNET (INTERNET PROFESSIONAL, INTERNET ALTA CAPACITAT)

L’accés al servei d’Internet es pot realitzar mitjançant la connexió directa per cable de xarxa a un port proveït de la caixa de fibra òptica (ONT) o d’un router o del node directe, o bé mitjançant la instal·lació d’un(s) equipament(s) opcional(s).

Opcionalment al Internet Professional, el client pot contractar el servei de lloguer d’un(s) equipament(s), proporcionat per Andorra Telecom amb garanties de serveis associats, i el servei d’assistència tècnica d’aquest(s).

L’assistència tècnica mes enllà de la caixa de fibra òptica (ONT), del node directe, o dels equips electrònics propietat d’Andorra Telecom no està inclosa en els servei d’assistència o de garantia.
 

2.1.3.1. IP FIXA GARANTIDA

El client podrà contractar l’opció IP fixa garantida amb el MAI, d’acord amb el cost estipulat en l’oferta comercial.

El client podrà contractar rangs d’IP’s fixa pel servei IAC. Els rangs objecte de contractació podran no ser consecutius, i no podrà ser triat pel client.

En qualsevol cas, la IP fixa o Pool IP serà únic/a per cada servei contractat, va associada/at al servei contractat, i per tant, aquesta IP o Pool IP pot canviar si el client canvia de servei, per necessitats tècniques o de servei, prèvia notificació al client.
 

2.1.3.2. SERVEIS DE SEGURETAT

Opcionalment o en complement amb un producte d’accés a Internet (MAI, IAC) es podrà contractar serveis de seguretat com Tallafoc, Internet Segur o Denegació de Serveis DDoS. Les condicions comercials defineixen els serveis proposats. Els serveis de Seguretat poden necessitar la contractació d’un llicenciament addicional, de Serveis Professionals, i necessitaran la contractació d’una IP fixa o pools d’IP’s fixa garantit. Els serveis de seguretat permeten limitar els riscos derivats de l’ús d’internet.

Andorra Telecom no considerarà una incidència de servei, un problema relacionat a un atac de denegació del servei, o de seguretat de la infraestructura del client. 
Andorra Telecom es reserva el dret d’activar mesures de protecció de manera que no es pertorbi el flux de dades a altres adreces IP o clients, o per protegir la xarxa d’internet nacional.
 

2.1.4. CIRCUIT INTERNACIONAL (CI) I NODE INTRANET INTERNACIONAL (NII)

Andorra Telecom, en el seu rol d'operador nacional de telecomunicacions, ofereix a totes les empreses, siguin nacionals o internacionals, amb la voluntat d'internacionalitzar les seves activitats, tenir comunicacions unificades de qualitat entre les seves diferents seus.

Amb l'objectiu de poder oferir aquests serveis s’ha desenvolupat una xarxa d'acords amb operadors internacionals, que garanteixen connectivitat, comunicacions unificades i de seguretat arreu del món.

2.1.5. INTRANET XARXA EMPRESES i XARXA MÒBIL CORPORATIVA (VPN/APN)

El producte d’Intranet xarxa empreses és la solució ideal per a les empreses que volen interconnectar de manera privada i segura diferents emplaçaments nacionals, de manera totalment aïllada d’altres xarxes públiques.

Pel fet de ser una xarxa privada, Andorra Telecom garanteix l’ample de banda contractat, així com la seguretat i la privacitat de les dades, contràriament a una connexió a través de la xarxa pública d’Internet.

En funció de les necessitats, el client pot triar diversos amples de banda, amb opció a tenir un camí redundant per a més seguretat, de manera que si mai decau un camí, l’altre segueixi funcionant i no es perdi la connexió cap a l’emplaçament de destí.

2.1.6. SERVEIS D’ALTA CAPACACITAT (SAC)

El Servei d'Alta Capacitat respon a les necessitats de les empreses per interconnectar els centres de processos de dades amb els centres de dades que utilitzem com a suport.

És la solució ideal per a les empreses que volen interconnectar de manera privada i directa diferents emplaçaments nacionals totalment aïllats d’altres xarxes públiques i sense haver de passar per la central. És a dir, realitzen connexions punt a punt sobre la fibra òptica a alta velocitat.

2.1.7. WIFI PROFESSIONAL

El servei de Wifi Professional respon a les necessitats de les empreses que volen connectar els seu centre, local o espai físic amb una xarxa Wifi de qualitat.

2.1.7.1. ESTUDI DE COBERTURA

Andorra Telecom ofereix un estudi professional per dotar de cobertura Wifi, acord a les necessitats del client per optimitzar la ubicació de les antenes Wifi. 

L’estudi de cobertura és obligatori en instal·lacions de gran dimensionament o amb una arquitectura complexa. Dit estudi determinarà tots els elements de connexió necessaris per la solució final a acceptar pel client i instal·lar segons proposta de solució acordada.

L’estudi de cobertura es fa segons els plànols de l’edifici o local proporcionats pe client i amb l’ajuda d’un programari. Opcionalment, segons la tipologia de l’edificació i complexitat de la xarxa, els nostres tècnics podran fer una anàlisi de cobertura in-situ.

El client podrà sol·licitar sols l’estudi de cobertura, que es valorarà segons pressupost. Es realitzarà desprès de la seva acceptació. Aquest és propietat del client i no l’obliga a desenvolupar la solució amb Andorra Telecom.

2.1.7.2. CONNECTIVITAT I INSTAL·LACIÓ DE PUNTS D’ACCÉS WIFI

El serveis de connectivitat Wifi és proporciona a través de la instal·lació de punts d’accés (antenes Wifi), assegurant la cobertura global d’un local o d’un espai amb connectivitat ràpida segons la cobertura i capacitat d’usuaris concurrents acordada amb el client.

2.1.8. DENEGACIÓ DE SERVEI (DDoS)

El producte de Denegació de Servei (DDoS) ofereix una protecció de la infraestructura d’accés a Internet contra atacs volumètrics de DDoS o Denegació de Servei Distribuït originats a qualsevol lloc d’Internet, on múltiples ordinadors envien peticions repetides a un servidor (web site) generant tràfic fals, inhabilitant l’accés a usuaris vàlids. El producte ofereix dues modalitats, el DDoS Premium i el DDoS Business.

Andorra Telecom disposa d’una plataforma de mitigació d'atacs DDoS globals, que consta de components que donen suport a l’eliminació del tràfic d'atac volumètric de les connexions que inclouen tràfic legítim. El tràfic desviat a la plataforma DDoS serà sotmès a múltiples capes de neteja de tràfic i el client acceptarà tàcitament a la contractació del servei la monitorització del tràfic de les IP’s protegides pel servei. 

Amb el servei DDoS Premium contractat, quan el client detecti un atac DDoS important sobre l’objectiu monitoritzat ho notificarà a Andorra Telecom obrint un tiquet d’incidència (prioritat Alta) via els mitjans de comunicació habituals, i demanarà aplicar una mitigació manual si ho considera necessari. 

Andorra Telecom podrà notificar al client si detecta un atac DDoS per demanar conformitat per aplicar una mitigació.

Andorra Telecom realitzarà esforços raonables amb l’objectiu d’assegurar que el tràfic legítim sigui rebut amb la màxima normalitat possible durant un atac DDoS, minimitzant així l’afectació en l’experiència d’usuaris web.
 
Davant un atac DDoS, Andorra Telecom desplegarà contramesures per minimitzar interrupcions de servei, i les mesures com “Black Holing” només s’utilitzaran si Andorra Telecom determina que totes les altres mesures han fallat o ho estan a punt de fer.
En cas d’atac de gran volumetria, Andorra Telecom procedirà al "Black Holing" per descartar totes les dades destinades a una o unes determinada(es) adreça IP del client de manera que no es pertorbi el flux de dades a altres adreces IP o clients. Andorra Telecom es reserva el dret d’utilitzar “Black Holing” en qualsevol client, quan sigui necessari per a protegir la xarxa d’internet nacional o el tràfic dels clients d’Andorra Telecom dels efectes d’un atac DDoS.
Mentre estigui en marxa el procés de neteja de tràfic es pot produir un increment de la latència. Aquesta conseqüència no podrà ser motiu de protesta o reclamació per part del Client. 

La "neteja de Tràfic" refereix a l'anàlisi estadístic, verificació activa i reconeixement d’anomalies duts a terme per identificar fonts malicioses, revelar comportaments anormals i descartar paquets que no s'ajusten al patró de tràfic normal.
El Servei de Protecció DDoS Premium i Business d’Andorra Telecom suporta un màxim de 5 Gbps en nacional, i un màxim de 80 Gbps en internacional per DDoS Premium, i 20Gbps per DDoS Business. Qualsevol tràfic que superi els Throughput màxims serà bloquejat pel Servei.

El client que tingui contractat el servei en la modalitat Anti-DDoS Premium podrà cursar sol·licituds de servei de mitigació manual de tràfic provinent de fora d’Andorra, amb un límit de dotze (12) mitigacions per anualitat de contracte. En cas d’excedir aquest límit, Andorra Telecom es reserva el dret d’aplicar càrrecs suplementaris en concepte de Serveis Professionals.
 
Un servei de mitigació no excedirà setanta dos (72) hores consecutives; exceptuant els casos en que un atac DDoS succeeixi durant aquell període de temps consecutiu. Si sota petició del client, i fora del cas excepcional, la durada del servei de mitigació excedeix els límits establerts, Andorra Telecom es reserva el dret d’aplicar càrrecs suplementaris en concepte de Serveis Professionals.

Es definirà amb el client els "Objectes Gestionats", fins a un màxim de cinc (5) per DDoS Premium, i un (1) per DDoS Business, que refereix a un perfil específic que es configura al Servei de Protecció DDoS d’Andorra Telecom detallant la o les adreces IP a ser protegits pel Servei. Les modificacions del objecte gestionat es faran sota la contractació de serveis professionals. Queda exclosa del servei l’addició d’un nou objecte gestionat. 

Andorra Telecom no garanteix que pugui contenir aquests atacs en totes les ocasions, així el Servei de Protecció de DDoS no ofereix ni proporciona:

- Balanceig de càrrega de tràfic o de funcionalitats de qualsevol altre servei
- Accés directe a la xarxa de seguretat d’Andorra Telecom
- Arxivament i emmagatzematge d’arxius de registre de més de trenta (30) dies
- Resposta a incidents, anàlisi forense o investigacions
- Preparació de casos legals; suport en comunicacions de crisi durant incidents
- Serveis de consultoria de seguretat
- Informes i anàlisis de seguretat
- Filtratge i neteja permanent del tràfic
- Suport directe del servei als usuaris finals

El client no té la necessitat d‘adquirir cap equip ni programari addicional per a implementar el servei de DDoS, només implicarà la contracció d’adreça IP o pools d’IP’s fixes amb el servei d’accés a Internet contractat. 

El client ha de designar una o més persones qualificades com a representants tècnics i donar suport als punts de contacte d’Andorra Telecom. Aquests contactes tècnics podran ser donats d’alta/actualitzats per telèfon o correu electrònic i hauran de ser proveïts pels processos de pre i post instal·lació, així com per la gestió d’incidències. Les persones designades com a representants tècnics, hauran d’estar en tot moment localitzables a fi de gestionar amb celeritat les notificacions d’atacs DDoS efectuades per part d’Andorra Telecom.

2.1.9. SERVEIS PROFESSIONALS

Els Serveis Professionals permeten personalitzar el(s) producte(s) i servei(s) contractat(s). Es valorarà en funció de cada necessitat d’instal·lació, de configuració d’equipaments, els perfils tècnics que intervindran i la quantitat d’hores de cada perfil. Es facturaran les hores contractades en base als preus horaris definits en l’oferta comercial.

2.1.10. SERVEIS CLOUD

2.1.10.1. EMMAGATZEMATZE I ALLOTJAMENT AL NÚVOL

Els serveis d’Infraestructura IT al Cloud (IaaS) ofereixen un servei a mida amb les següents funcions:

- Entorn virtual dedicat amb tecnologia VMware per als teus servidors virtuals.
- Flexibilitat per desplegar màquines virtuals (VMs) amb CPU, RAM i Disc sota demanda.
- Pagament per ús del servei.
- Arquitectura d’alta disponibilitat.
- Servei tècnic telefònic 24h/365 dies inclòs.
- Solució automatitzada dels backups.

2.1.10.2. SERVEIS DE CÒPIES DE SEGUREAT AL NÚVOL (BACKUP AL CLOUD)

Els serveis de Backup al Cloud de Servidors Virtuals (BaaS) ofereixen un servei a mida amb les següents funcions:

- Backups externalitzats amb la solució Veeam Cloud Connect.
- Repositori al Cloud amb espai d’emmagatzematge sota demanda.
- Màxima visibilitat i control amb la gestió centralitzada des de la consola Veeam del client.
- Backup a través de la connexió a Internet amb encriptació i sense necessitat de VPN.
- Costos flexibles amb pagament per ús i sense cap mena d’inversió en hardware.

2.1.10.3. RECUPERACIÓ DE SERVEIS ES CAS DE CATASTROFES (DISASTER RECOVERY)

Els serveis de Disaster Recovery ofereixen un servei a mida amb les següents funcions:

- Entorn virtual dedicat en espera per poder aixecar servidors virtuals en cas de desastre al site principal del client.
- Reserva de recursos de CPU, RAM, Disc i Xarxa per garantir-ne de forma total o parcial la disponibilitat en cas de desastre.
- Pagament del servei en base als recursos reservats i/o recursos utilitzats en cas d’activació del servei de Disaster Recovery.
- Arquitectura d’alta disponibilitat.
- Servei tècnic telefònic 24h/365 dies inclòs.

 

2.2. INSTAL·LACIÓ INTERIOR SOBRE FIBRA

Per poder gaudir dels diferents serveis sobre fibra, cal que aquesta arribi fins a la llar del client o les dependències de l’empresa, per la qual s’entén la unitat privativa del client.

És responsabilitat del client la instal·lació interior, tret d’aquelles solucions que ofereix Andorra Telecom que puguin incloure dins la seva solució aquesta tasca. Pels serveis on l’accés es basa amb la caixa de fibra òptica (ONT), un cop s’hagi realitzat la instal•lació interior, Andorra Telecom instal•larà la roseta, com a norma general, a l’espai destinat expressament a la ubicació de la caixa de fibra òptica (ONT), en el cas d’immobles de nova construcció o locals comercials.

Per les instal·lacions de fibra òptica per nodes directes (XIE, IAC, SAC, CI, XVC, SIP-TRUNK), es concertarà amb el client la instal·lació interior. Andorra Telecom instal•larà un repartidor de fibra òptica.

El repartidor és propietat d’Andorra Telecom. En el cas d’instal•lació del repartidor en bastidor, haurà de ser en bastidor de 19 polzades.
 

2.2.1. En cas que el client sol·liciti la instal·lació de la roseta i/o la caixa de fibra òptica (ONT) en un altre lloc diferent del que hi està destinat expressament, i sempre dins la seva unitat privativa, haurà d’abonar 150€ (IGI inclòs) suplementaris, imputables al desplaçament de la roseta.

En el cas de Wifi Professional que ofereix Andorra Telecom, aquest preu pot variar en funció del projecte que es faci en cada cas.

Per les instal·lacions de fibra òptica per nodes directes (XIE, IAC, SAC, CI, NII, XVC, SIP-TRUNK), en cas que el client sol·liciti la instal·lació del repartidor de fibra òptica en un lloc no destinat expressament, Andorra Telecom presentarà un pressupost per a la realització de les obres corresponents, o si es presenta el cas, al seu criteri, rebutjar la instal·lació, explicant els motius del rebuig. 

 2.2.2. Quan la instal·lació de la roseta s’hagi d’efectuar en unitats immobiliàries, Andorra Telecom podrà, al seu criteri, col·locar-la en locals de redistribució de cablejat o en llocs específics per a aquesta finalitat. En cas de desacord, s’aplicarà el que disposa l’apartat 3.1 d’aquestes condicions particulars, relatiu al desplaçament de roseta.

Andorra Telecom no instal·larà repartidors de fibra òptica per nodes directes en unitats immobiliàries familiars.

 2.2.3. La caixa de fibra òptica (ONT) i la roseta són propietat d’Andorra Telecom. En cap cas el client no les ha de desmuntar o desplaçar. En cas de desperfecte o pèrdua imputable al client, aquest haurà d’abonar-ne el preu de reparació o de reposició, que figura detallat en la taula de preus de reposició de material d’Andorra Telecom.

El repartidor de fibra òptica és de propietat d’Andorra Telecom. Els eventuals desperfectes imputables al client, aquest haurà d’abonar-ne el preu de reparació que avaluarà Andorra Telecom cas per cas.

2.2.4. Andorra Telecom, per necessitats tècniques relatives a serveis de telefonia de veu, es reserva el dret d’instal·lar la caixa de fibra òptica (ONT) en zones comunitàries, sempre que es tingui l’autorització per part de la comunitat.

 2.2.5. En els casos en que s’hagi de realitzar una instal·lació en un local comercial, aparcament, caixer, etc., Andorra Telecom es reserva el dret de decidir la ubicació més adient de la roseta i de la caixa de fibra òptica (ONT).

En cas de desacord, s’aplicarà el que disposa l’apartat 3.1 d’aquestes condicions particulars, relatiu al desplaçament de roseta.

2.2.6. Per les necessitats de serveis de nodes directes (XIE, IAC, SAC, CI, NII, XVC, SIP-TRUNK), Andorra Telecom instal·larà uns equips electrònics en bastidor de 19 polzades preferentment. Qualsevol altre tipus d’instal·lació haurà d’esser acceptada per Andorra Telecom, prèvia verificació tècnica. 

Els equips són propietat d’Andorra Telecom, i hauran de disposar d’un espai accessible, amb accés controlat, limitat, i exclusiu.

 

2.3. MATERIALS I EQUIPAMENTS

El material necessari per al funcionament dels serveis contractats posat a la disposició del client és propietat d’Andorra Telecom. En cas de desperfecte o pèrdua imputable al client, aquest haurà d’abonar-ne el preu de reparació o de reposició, que figura detallat en la taula de preus de reposició de material d’Andorra Telecom. 

Tots els equipaments proporcionats per Andorra Telecom, seran detallats a la proposta comercial i/o contracte d’alta.

En el cas que el client faci efectiva la baixa del servei i del respectiu contracte, aquest haurà de desinstal·lar al seu càrrec i retornar en perfecte estat tots i cada un dels materials propietat d’Andorra Telecom que consten referenciats a la proposta comercial i/o contracte d’alta del servei.

En cas d’incompliment del previst en el paràgraf anterior, el client haurà de respondre i abonar a Andorra Telecom l’import de reposició del material no retornat en cas de baixa de servei.

El client serà responsable dels danys, pèrdua i/o destrucció dels materials i/o equipaments proporcionats per Andorra Telecom per al funcionament del servei, referenciats a la proposta comercial i/o contracte d’alta del servei, sempre que li siguin directament imputables. En aquest cas, haurà d’abonar a Andorra Telecom l’import de reposició del material no retornat en cas de baixa de servei.

La taula dels imports de reposició de material es pot consultar a l’adreça:

www.andorratelecom.ad/condicions-producte/reposicio-material-empreses

El client es responsabilitzarà, en tot moment, de la bona utilització i del manteniment de les terminals contractades.
 

2.3.1.    FONT D’ALIMENTACIÓ

En cas de tall de llum, els serveis sobre fibra (ONT) no funcionaran.

El client pot sol•licitar la instal·lació d’una bateria per a la caixa de fibra òptica (ONT), que li permetrà poder utilitzar el servei durant un temps determinat.

Andorra Telecom recomana la instal•lació de la bateria per empreses que tenen un sistema d’alarma o de domòtica, en cas de no disposar d’una alimentació socorreguda.

Aquesta bateria està subjecta a un manteniment periòdic, el qual ha de dur a terme Andorra Telecom. En cas que aquest manteniment, per motius imputables al client, no es pugui efectuar, Andorra Telecom declina tota responsabilitat pels danys que la bateria pugui ocasionar.

En el cas de serveis per nodes directes (XIE, IAC, SAC, CI, XVC, SIP-TRUNK), Andorra Telecom recomana altament que el client proporcioni una alimentació estabilitzada i socorreguda per la connexió dels equips electrònics instal·lats. En cas contrari i durant un tall de llum, els serveis no funcionaran.

2.3.2.    SERVEI DE LLOGUER I ASSISTÈNCIA TÈCNICA D’EQUIPAMENTS

El servei de lloguer i assistència tècnica és opcional i inclou la garantia del(s) equipament(s) de lloguer. Consisteix en posar a la disposició del client un material o conjunt, tal com es defineix en l’oferta comercial vigent.

Si el servei contractat ofereix la funció de contingència per la xarxa mòbil per garantir la connexió a la xarxa Internet, aquesta només es podrà utilitzar en cas d’incidència per part d’Andorra Telecom dels serveis de fibra òptica contractats. En cas contrari, tot el consum efectuat pel client fora de la incidència es facturarà a part, d’acord amb les tarifes de dades vigents a cada moment.

La cobertura Wifi, si l’equipament en disposa, ve donada per les característiques del dispositiu, l’habitatge o el local, i la seva ubicació. Per ampliar-la es podrà contractar opcionalment equipament. 

En cas de cobertura global d’un local o d’un espai amb finalitat comercial, es podrà contractar un servei específic, denominat Wifi Professional. Es valorarà en l’oferta comercial els equipaments necessaris, i les modalitats proposades.

En cas de contractació d’equipaments de seguretat perimetral (tallafoc), es podrà personalitzar la configuració segons els requeriments del client, amb la finalitat de prevenir al màxim possible els riscos derivats de l’ús d’Internet i protegir la informació del client, de conformitat amb l’establert a l’oferta comercial i els estàndards d’Andorra Telecom.

La solució de Wifi Professional disposa d’unes característiques, preus i una prestació de servei específic. El preu estipulat en concepte de contraprestació dels serveis contractats, serà d’aplicació durant el període de vigència del contracte signat amb l’empresa interessada.

Pel servei de Telefonia Fixa, es podrà triar diferents models de terminals per adaptar-se a les necessitats del client. Les característiques dels models proposats es detallaran en l’ oferta comercial.

En el moment de la contractació del servei, Andorra Telecom ha de posar a la disposició del client per cada unitat contractada el material necessari al seu funcionament.

 

2.4. REGISTRES

Andorra Telecom ha de conservar els registres de les comunicacions efectuades pel client com a prova fefaent i amb la finalitat de resoldre possibles reclamacions en relació amb el servei, presentades pel client.

 

2.5. RESTRICCIONS

Preventivament, i si es detecten increments de consum superiors a la mitjana de facturació dels darrers tres mesos multiplicada per 1,75, Andorra Telecom pot aplicar restriccions parcials sobre els serveis afectats.

En cas que el client tingui un deute o un dipòsit exigible envers Andorra Telecom, no podrà efectuar cap modificació del producte fins que no aboni els imports corresponents.

 

3. ATORGAMENT DE LA LLICÈNCIA DEL SERVEI

Els serveis contractats permeten al client utilitzar una còpia de la versió especificada del Programari, exclusivament per a finalitats internes del client i per a l’ús dels serveis contractats.

El seu dret d'ús té caràcter temporal i no exclusiu.

El client s'abstindrà d'efectuar cap altra còpia del Programari, d'enviar còpies del Programari a tercers o posar el Programari a la disposició de tercers per qualsevol mitjà, així com també s'abstindrà d'utilitzar el Programari amb una finalitat diferent de la prevista en aquestes condicions, obligant-se el client a desfer-se de la còpia o còpies del Programari que obrin en el seu poder una vegada finalitzat el contracte actual.

El dret d’ús no implica la cessió o transmissió per qualsevol forma dels drets de propietat intel·lectual i/o industrial derivats del Programari, que seran de propietat exclusiva d’Andorra Telecom.

 

4. PROMOCIONS

En cas que el client gaudeixi d’alguna promoció en el moment de signar la proposta econòmica i/o el contracte d’alta, o durant la seva vigència, s’entendrà que també s’adhereix a les condicions específiques de la promoció.

 

5. CANVIS EN ELS SERVEIS CONTRACTATS

El client pot sol·licitar modificacions contractuals relacionades amb els serveis contractats en funció de les seves necessitats. Els canvis, addicions o supressions d’altres serveis associats tenen efecte en el moment en què el serveis han estat activats, d’acord amb els requisits tècnics.

Els serveis que no permetin el prorrateig, la baixa o modificació del servei i posterior canvi de tarifa es realitzarà el mes següent. 

Els canvis en els serveis poden suposar un cost addicional, segons la proposta comercial vigent.

En cas que el client tingui un deute o un dipòsit exigible envers Andorra Telecom, no podrà efectuar cap modificació del producte fins que no aboni els imports corresponents.

Andorra Telecom posa a la disposició del client un lloc web, on  podrà fer tràmits relatius a la contractació de productes i la gestió del compte de client.

Per a l’ús del servei, i per tal de poder accedir al lloc web d’Andorra Telecom, el client ha de registrar-s’hi i escriure-hi un nom d’usuari i una contrasenya, que haurà d’introduir cada vegada que vulgui accedir al lloc web i fer qualsevol gestió relacionada amb els serveis contractats i/o el compte de facturació. El client està obligat a custodiar el nom d’usuari i la contrasenya d’una manera confidencial.

Atès que cada nom d’usuari i contrasenya estan associats a un titular amb un número d’identificació personal i/o un número de telèfon, tota utilització del portal client i de la contrasenya per part del client o per qualsevol tercer es considerarà efectuada per aquest. El client, per tant, és responsable d’aquest ús, d’acord amb el que preveuen aquestes condicions particulars així com les condicions generals d’altres productes d’Andorra Telecom.

 

6. FACTURACIÓ

La facturació dels serveis és mensual, excepte que la proposta comercial i/o contracte d’alta estableixi el contrari. El cobrament s’efectua per domiciliació bancària, per mensualitats vençudes. En cas que hi hagi hagut variacions contractuals durant el mes en curs, es cobrarà la part proporcional corresponent als serveis modificats. En el cas de pagament per domiciliació bancària, es requereix al client que presenti un document d’identificació bancària en què consti la titularitat del client i l’IBAN. A les tarifes s’aplicaran els corresponents impostos vigents al Principat d’Andorra.

En cas de retorn d’una factura pendent, el pagament s’haurà d’efectuar en qualsevol entitat bancària del país, per transferència bancària o per ingrés en caixa, especificant el número de factura i/o servei pendent de pagament.

Per a altres qüestions relatives a la facturació, és aplicable el Reglament d’Impagats publicat en el BOPA.

Durant el primer any de contracte els preus facturats seran els indicats a la proposta comercial i/o contracte. Posterior al primer any de contracte, si no s’estableixi el contrari; Andorra Telecom es reserva el dret de revisar i incrementar els preus indicats segons l'índex de variació de preus de consum (IPC) publicat en el Butlletí oficial del Principat d'Andorra (BOPA) a principis d'any. A tal efecte, Andorra Telecom ho comunicarà per escrit amb un mínim de trenta (30) dies abans de la seva aplicació.

 

7. DISPONIBILITAT, CONTINUÏTAT I FIABILITAT DEL SERVEI

Andorra Telecom vetllarà per donar la millor disponibilitat i continuïtat del servei i, en cas de fallada del mateix, es compromet a resoldre les incidències l’abans possible, atesa la magnitud de la incidència.

 

8. DETALL DE LES COMUNICACIONS

El client pot consultar en el lloc web el detall de les connexions efectuades i/o pot sol·licitar rebre’l en factura.

 

9. VIGÈNCIA, PERMANÈNCIA I DURADA DEL CONTRACTE

La vigència del present contracte pren efecte a comptar de la data de signatura de la proposta comercial i/o el contracte d’alta per part del client.

La durada del present contracte és indefinida, excepte que la proposta comercial estableixi altra cosa.

En el cas que el client vulgui resoldre el contracte, caldrà que aquest, degudament  acreditat, ho notifiqui a través d’un dels canals de venda d’Andorra Telecom autoritzats per aquest servei, havent de notificar-ho a l’altra part amb el preavís establert a la proposta comercial. En cas que no estigui regulat, el preavís mínim serà de tres (3) mesos.

En cas de contractar el Servei Alta Capacitat (SAC), el Circuit Internacional (CI), el Node Intranet Internacional (NII), de Wifi Professional i/o el DDoS Premium, s’aplicarà una permanència mínima de dotze (12) mesos des de l’activació del servei. Aquesta es podrà veure modificada segons les condicions detallades en l’oferta comercial o condicions particulars. En el supòsit de que el client resolgui o doni de baixa els serveis indicats abans de la data finalització de la permanència, el client abonarà l’import total restant des de la data de resolució i/o baixa del serveis fins la data final de la permanència establert.

En cap cas la resolució del contracte eximirà al client de les seves obligacions de pagament. 

En el supòsit de que el client resolgui parcialment el contracte, es mantindran els serveis que continuïn donats d’alta, produint-se la corresponent adaptació de la tarifa.

 

10. LIMITACIÓ I EXONERACIÓ DE LA RESPONSABILITAT

Andorra Telecom no assumirà cap responsabilitat sobre qualsevol incidència tècnica que pugui donar-se sobre el servei imputable al client, al seu personal, tercers i/o per causa major o fortuïta. 

Andorra Telecom no respondrà de les conseqüències que es puguin derivar sempre i quan aquesta hagi pres les mesures tècniques habituals del sector i les mesures legalment aplicables per garantir la seguretat dels equips del client, d’acord amb les prestacions del servei contractades.

Andorra Telecom quedarà exonerada de qualsevol tipus de responsabilitat davant el client en els casos que les anomalies o defectes en el servei i/o productes oferts siguin degudes a accions imputables al client, personal que depèn d’ell o tercers.

Andorra Telecom no serà responsable dels problemes derivats de la falta d’accés o connectivitat quan aquestes tinguessin el seu origen en causes alienes al seu control o a causes que no s’haguessin pogut preveure, com causes fortuïtes o de força major. 

Andorra Telecom proveirà sota contractació i segons l’oferta comercial vigent, les proteccions de seguretat recomanades o necessàries pels equipaments de seguretat, tals com antivirus, ransomware, control d’aplicació, de filtratge de contingut, protecció d’intrusió, etcètera. El contingut i l’actualització d’aquestes proteccions és responsabilitat del fabricant. Andorra Telecom no serà responsable davant del client pels danys derivats pel mal funcionament, el contingut i l’actualització d’aquestes proteccions perimetrals.

Andorra Telecom no exerceix cap tipus de control sobre la licitud dels continguts, transmesos, rebuts o accessibles per mitjà dels serveis contractats, no essent responsable de cap acció que pogués derivar-se.

El client és coneixedor que els serveis i productes contractats únicament ofereixen informació fiable i no limiten els controls, manteniments i mesures ordinàries per part del client. Andorra Telecom no assumeix responsabilitat addicional a l’ús merament informatiu de les dades extretes dels serveis i productes contractats.

La responsabilitat màxima Andorra Telecom per danys i perjudicis directes causats estarà limitada en la seva globalitat a un import equivalent al cinquanta per cent (50%) de l’import abonat pel client a Andorra Telecom en l’anualitat en curs del servei afectat. 

En cap cas Andorra Telecom assumirà responsabilitat pels danys i perjudicis indirectes, incidentals, conseqüencials, pèrdua d’activitat mercantil, pèrdua de beneficis o contractes, estalvis anticipats, pèrdua d’oportunitat de negoci, reputació comercial o pèrdua o reducció d’ingressos, causats.

 

11. RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE

Sense perjudici a l’indicat als articles precedents, el contracte pot ser resolt, en qualsevol moment, en els supòsits següents:

- El mutu acord.
- La decisió de qualsevol de les parts de resoldre anticipadament el contracte, amb el preavís mínim establert en la proposta comercial.
- L’impagament per part del client.
- L’ús indegut del servei per part del client.
- Quan el client utilitzi els serveis per realitzar alguna activitat il·legal, que es pugui considerar fraudulenta o qualsevol altra que en un futur pugui ser declarada il·legal o no ajustada a l’ordenament jurídic per algun tribunal competent.
- La dissolució o l’extinció, la declaració en estat de cessació de pagaments i/o fallida de qualsevol de les parts.
- La discontinuació del producte i/o servei, degut a que la tecnologia ha esdevingut obsoleta, limitada la implantació del servei o esdevingut impossible la viabilitat del servei, amb el preavís mínim establert en la proposta comercial. En cas que no estigui regulat, el preavís mínim serà de tres (3) mesos.
- En general, qualsevol incompliment contractual de qualsevol de les parts.

En cas d’incompliment per qualsevol de les parts de les obligacions establertes en aquest contracte, la part afectada notificarà tal incompliment a la part incomplidora, perquè en el termini màxim de quinze (15) dies doni compliment a l’obligació incomplerta. 

Aquest termini no existeix en els supòsits d’impagament o retard en el pagament del preu, així com en cas de revenda del servei objecte del contracte.

En cas de resolució contractual, el client s’obliga a retornar de forma immediata els equips i materials contractats i que siguin propietat d’Andorra Telecom.

En tot cas, la resolució del contracte no exonera les parts del compliment de les seves obligacions pendents.

 

12. CESSIÓ I SUBCONTRATACIÓ 

Andorra Telecom tindrà dret a cedir, transferir o assignar els seus drets i obligacions derivats d’aquest acord a qualsevol companyia dins del seu grup societari, prèvia comunicació escrita d’Andorra Telecom, amb una antelació mínima d’un (1) mes.

El client no podrà cedir, transferir o assignar els seus drets i obligacions establerts en aquest acord a cap altra persona física o jurídica sense prèvia autorització escrita per part d’Andorra Telecom.

 

13. OBLIGACIONS I PROHIBICIONS

Els serveis contractats estan destinats exclusivament a l’ús privatiu, tant domèstic com professional i sense ànim de lucre, dins els límits de la llar, domicili d’empresa o del local del client associat al punt de servei.

Queda expressament prohibida la redistribució, venda o cessió dels serveis contractats, excepte autorització expressa d’Andorra Telecom. 

Correspon al client fer un ús responsable de tots els serveis, equips i/o totes les funcionalitats, abstenint-se de realitzar usos fraudulents i abusiu del servei i/o equips.

Andorra Telecom no assumeix cap responsabilitat derivada de l’ús fraudulent dels serveis i/o equips així com de la pèrdua, deteriorament, furt, i/o robatori dels materials posats a la disposició del client.

En cas de detectar-se un possible ús fraudulent, Andorra Telecom es reserva el dret d’actuar d’ofici i restringir els serveis amb la finalitat d’evitar perjudicis al client, Andorra Telecom o a tercers.

No es podran utilitzar els serveis contractats de forma que interfereixi amb l’ús d’altres clients i/o usuaris, o de forma desproporcionada que impacti amb els recursos de la xarxa d’Andorra Telecom.

En cas de detectar usos abusius i/o incorrectes del servei, Andorra Telecom ho notificarà al client, als efectes de que aquests cessin el més aviat possible. En cas negatiu, Andorra Telecom podrà suspendre i/o retirar el servei contractat.

Un cop notificat, si durant els tres (3) mesos següents l’ús del servei segueix sent abusiu, fora dels llindars definits a la proposta comercial del servei contractat, Andorra Telecom es reserva el dret de facturar l’import establert pel consum excedit, segons el preu unitari definit a l’oferta comercial del servei contractat.

Qualsevol incompliment per part del client d’aquestes condicions legals faculta Andorra Telecom per resoldre el contracte de ple dret, sense perjudici de reclamar per les responsabilitats que es derivin d’aquest incompliment.

 

14. DRETS D'ANDORRA TELECOM

Andorra Telecom es reserva el dret de modificar les presents condicions legals en qualsevol moment així com, en general, a modificar la configuració dels diferents serveis i de les prestacions associades.

Les modificacions seran comunicades al client per qualsevol mitjà idoni, entenent-se que les aprova tàcitament si, en el termini màxim de trenta (30) dies a comptar des de l’esmentada comunicació, no hi ha formulat cap oposició. En aquest cas, el contracte d’aquest servei es regirà per les noves condicions legals, i per la nova configuració.

Si dins del termini establert, el client formulés oposició a la modificació de les condicions legals i/o configuració, ho haurà de notificar per escrit, adreçat per conducte fefaent, a Andorra Telecom. En aquest cas, Andorra Telecom estarà facultada per declarar unilateralment la resolució del contracte.

 

15. FRAU

El client és responsable de l’ús que ell mateix i/o tercers puguin fer dels serveis. Per tant, correspon al client vetllar per impedir l’accés als serveis a persones no autoritzades.

És responsabilitat del client la configuració i la protecció correctes de tots els perifèrics, a l’efecte d’evitar fraus.

En cas d’incompliment greu per part del client d’aquesta obligació, aquest serà responsable amb caràcter general de qualsevol activitat fraudulenta que pugui causar un dany i/o perjudici a Andorra Telecom o a tercers.

 

16. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Andorra Telecom informa que les dades dels clients es tractaran d’acord amb el que estableix la Política de Privadesa d’Andorra Telecom, la informació bàsica de la qual es recull en aquesta clàusula. El contingut íntegre d’aquesta es pot consultar a l’enllaç següent: www.andorratelecom.ad/politica-de-privadesa.
D’acord amb la Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, Andorra Telecom informa el client que les dades personals que faciliti per la contractació del servei seran conservades per Andorra Telecom i seran tractades per a permetre el bon desenvolupament de la relació contractual entre les parts (prestar els serveis i facturar-los).

Addicionalment als tractaments recollits a la Política de Privadesa, en acceptar aquestes condicions d'ús del Servei, el client és informat i autoritza Andorra Telecom a que tinguin accés a les dades personals altres empreses del grup si prèviament han manifestat el seu consentiment així com els proveïdors de serveis, respecte la informació relacionada amb els serveis contractats, similars o anàlegs, facturació, així com les dades de consums, el tractament de la qual és necessari, en execució del contracte i que la tracten en nom i per compte d'Andorra Telecom per a la prestació del Servei.

Andorra Telecom garanteix l’adopció de les mesures adequades per garantir el tractament confidencial d’aquestes dades i informa el client de la possibilitat d’exercir els drets d’accés, de rectificació, de supressió, a l'oblit, d'oposició, a la portabilitat i a la limitació del tractament, dret a retirar el consentiment en qualsevol moment si el tractament està basat en aquest consentiment, sense que la seva retirada afecti la licitud del tractament previ, enviant una sol·licitud a l’adreça electrònica protecciodades@andorratelecom.ad o bé a Andorra Telecom: Delegat de Protecció de Dades, c/ Mn. Lluís Pujol, 8-14, AD500 Santa Coloma, Principat d’Andorra, així com el dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control.

Andorra Telecom conservarà les dades del client durant el temps que sigui necessari per a complir les seves obligacions i respondre a possibles reclamacions.

 

17. SERVEI D’ATENCIÓ AL CLIENT

Andorra Telecom ofereix al client el Servei d’Atenció al Client a través dels canals següents:

- Lloc web,
- Agència Comercial,
- Servei d’atenció telefònica.

L’horari del servei d’atenció telefònica 115 és de 8 a 24 hores els dies laborables i de 9 a 23 hores els dies festius els 365 dies l’any.

La funció d’aquest servei, és l’aclariment de qualsevol dubte, respecte al preu, facturació, qualitat o qualsevol incidència sobre el servei, queda en tot cas exclosa l’assistència tècnica sobre els productes i serveis contractats.

El client pot realitzar les seves consultes i/o reclamacions mitjançant el lloc web d’Andorra Telecom, trucant al número gratuït d’atenció telefònica 115 (+376301115 des de l’estranger).

 

18. JURISDICCIÓ I LLEI APLICABLE

Per tots els dubtes i qüestions derivats de la interpretació, aplicació o execució d’aquest contracte, les parts intentaran arribar a un acord amistós en el termini de trenta (30) dies. En altre cas, se sotmeten formal i expressament a la legislació andorrana i a la jurisdicció exclusiva dels Batlles i Tribunals del Principat d’Andorra, renunciant irrevocablement a qualsevol altre fur que els pogués correspondre i a invocar qualsevol excepció en aquest sentit.

 

19. ACCEPTACIÓ

Mitjançant l’ús del servei i la signatura de la proposta comercial i/o contracte d’alta, el client accepta expressament el que disposen aquestes condicions legals.