Característiques dels Serveis Cloud

Data de publicació: 08/11/2023

Característiques dels Serveis Cloud

Els serveis cloud tenen nombroses característiques interessants. Aquí t’expliquem quines són i què aporten respecte als serveis clàssics presencials.

Quines són les principals característiques dels serveis Cloud?

La dècada del 2010, es van introduir els serveis al núvol com a manera d’enviar i emmagatzemar documents a un espai no físic amb servidors externs. Gràcies a la millora dels servidors i la velocitat, aquests serveis s’han generalitzat.

Els avantatges que tenen els serveis al núvol o cloud són diversos. I, si es revisen les qüestions logístiques i de seguretat, presenten un avantatge competitiu envers altres estructures, sobretot en negocis petits o en procés d’expansió. 

Aquí t’explicarem amb detall quines són les característiques centrals que proporcionen els serveis cloud: 

1. Major capacitat d’emmagatzematge

Una de les característiques principals d’un servei al núvol és que es multiplica la capacitat d’emmagatzematge. Pensa que, quan treballem amb un disc dur físic o una memòria física, la capacitat d’emmagatzematge d’ambdós dispositius és molt limitada. En canvi, el núvol compta amb més espai per a guardar el necessari. 

Per a gestionar grans quantitats de dades, els entorns iCloud són ideals. No ha d’estranyar, doncs, que les empreses estiguin utilitzant aquest tipus de serveis. 

2. Els serveis cloud són segurs

Un altre de les característiques d’un servei cloud és que, generalment, és més segur que un servei físic. De fet, és possible discriminar l’accés amb contrasenyes, però també restringir determinades entrades. Sempre que el servidor sigui confiable, estem davant d'un element molt més segur per a custodiar i intercanviar informació. 

La principal condició perquè un servidor sigui segur és que s’acolli a un país amb legislació de protecció de dades. En el cas d’Andorra, caldria fer-ho a la Llei de Protecció de Dades Personals.

3. S’ofereix escalabilitat sota demanda

Els serveis cloud són serveis escalables sota demanda de dues maneres. En primer lloc, perquè es poden activar mòduls o paquets de velocitat segons el que es necessiti en cada moment. Per altra banda, perquè el núvol pot suportar càrregues de feina més altes del que és habitual en pics d’activitat puntuals.

L’escalabilitat és una opció especialment útil per a les pimes. D’aquesta manera, ni es sobreutilitzaran ni s’infrautilitzaran els recursos disponibles, i s’optimitzarà la inversió

4. L'accessibilitat és més senzilla amb els serveis cloud

L'accessibilitat és una característica d’un servei al núvol. Quan es treballa amb un dispositiu físic, és obligatori que l'usuari estigui on hi sigui l'aparell. I evidentment, això limita les possibilitats de respondre davant les incidències.

Els serveis i els servidors al núvol tenen l’avantatge que et permeten treballar en remot. És indiferent que estiguis en un ordinador de sobretaula, portàtil, telèfon mòbil, tauleta o un altre dispositiu. Sigui com sigui, tens l’oportunitat d’entrar al núvol, enviar documents, rebre’ls i editar-los.

La conseqüència principal és que es pot treballar des de qualsevol lloc. I això serveix perquè els membres de l’equip treballin de manera conjunta independentment de la seva ubicació. 

5. Pagament en funció de l’ús

El pagament en funció de l'ús és una característica interessant d'aquests serveis. Això implica que pots indicar quins t’interessen i pagar només per aquests, i no per altres. Moltes vegades, ens trobem que en funció de les circumstàncies, interessa contractar més serveis o reduir-los. El concepte està molt unit al de l'escalabilitat, però aquí no et cal fer una inversió en hardware, que sol ser més costós.

L'element del cost és sempre fonamental, i aquí es poden estalviar molts diners. Per tant, és un element flexible per a qualsevol professional o negoci. Aquesta és una de les raons que està generalitzant-ne l'ús.

6. Automatització de les funcions

L’automatització és una qualitat intrínseca a un servei cloud, sempre que estigui degudament configurada o firmada al servei. Al cap i a la fi, hem de pensar que són serveis per a gestionar una gran quantitat de dades. 

De quina manera es projecta aquesta automatització, a la pràctica? Per exemple, mitjançant actualitzacions i descàrregues de software automàtiques. La segona possibilitat és l’escriptura automàtica, gràcies a les novetats que aporta la intel·ligència artificial (IA). A més, existeixen altres tasques que s’automatitzen d’ofici si les configures degudament, com el backup.

La gestió correcta del temps és essencial, i estalviar-lo també. I els serveis al núvol, en aquest sentit, ajuden. 

7. Suport tècnic continu

Això dependrà del servidor, però si treballes amb una empresa solvent, tens un suport 24/7. Quan treballes amb un disc dur físic o des d’un dispositiu físic, aquest suport sol estar molt més limitat. Si el que vols és no parar l’activitat en condicions normals, aquesta és una alternativa per a aconseguir-ho.

En conclusió...

Els serveis cloud són una via interessant per a tota mena de professionals i negocis. Busques un proveïdor de confiança? A Andorra Telecom et proporcionem aquesta infraestructura amb totes les garanties. Contacta amb nosaltres i t’informarem amb detall!

Comparteix-lo

facebooktwitterlinkedinwhatsappmail